כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פרשת המאכער • פסיכיאטר חשוד בזיוף מסמכים

פסיכיאטר במשרד הבריאות נעצר בחשד שקיבל שוחד בתמורה לזיוף אבחונים • ידע שהמסמכים עליהם חתם 'ללקוחות' החרדים, עלולים לשמש להונאת הביטוח הלאומי

פרשת המאכער • פסיכיאטר חשוד בזיוף מסמכים
שווה הרבה יותר. חבילת דולרים

פרשת המאכער החרדי שנעצר בשבוע שעבר בחשד להונאת מיליונים מהביטוח הלאומי מתרחבת: הבוקר (ב') האריך בית המשפט השלום בראשון-לציון בארבעה ימים את מעצרו של פסיכיאטר בכיר במשרד הבריאות, לאחר שעל פי החשד עולה כי שיתף פעולה עם המאכער, והעניק לאנשיו תעודות ומסמכים מזויפוים, שאפשרו להם להוציא כספים מהביטוח לאומי.

בשבוע שעבר חשפה היחידה הכלכלית של המשטרה את פרשת ההונאה: המאכער החרדי נהג להגיש תביעות כוזבות ושקריות למוסד לביטוח לאומי, תוך כדי הצגת מסמכים וחוות דעת המעידות כי לקוחותיו סובלים מהפרעות נפשיות. באמצעות הצגת המסמכים השקריים, הצליח המאכער לקבל קצבה חודשית עבור כל מי שהגיש בשמו תביעה.

כעת עולה על פי החשד, כי הפסיכיאטר ידע שהמסמכים עלולים לשמש להונאת הביטוח הלאומי, ובכל זאת הנפיקם "ללקוחות" שנשלחו אליו, תמורת סכומים נאים. בין החשודים ישנם מספר לא מבוטל של בחורי ישיבות ואברכים.

במסגרת ההונאה צפויים להיחקר חשודים נוספים, בניהם גם "לקוחות" חרדים ששיתפו פעולה עם המאכער.

ראש צוות החקירה, רב פקד לימור חקק, אמרה בשבוע שעבר בעת מעצרו הראשוני של המאכער: "מדובר בחרדי, בן 35, המתגורר בירושלים, שמתמצא בצורה יוצאת דופן בנבכי הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי והרופאים. הוא ידע בדיוק למי מהרופאים והפקידים לפנות, כדי להשיג את האישורים המתאימים".

הפסיכיאטר חשוד בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע וזיוף בנסיבות מחמירות. הונאה בפרשה הייתה בהיקף של כ-2.5 מיליון שקלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}