כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בצה"ל מודאגים: חיילים מסרבים לבקר בכנסיות ובמנזרים

תופעה מדאיגה את צה"ל: חיילים מסורתיים וחרדיים, מסרבים בעידוד הרבנות, להיכנס למנזרים וכנסיות • דובר צה"ל: הרבנות הצבאית לא מונעת את עצם הסיור

חיילים דתיים. לא רוצים לראות מנזר
חיילים דתיים. לא רוצים לראות מנזר צילום: דובר צה"ל

תופעה חדשה בקרב חיילים דתיים וחרדים בצה"ל מעוררת דאגה בצה"ל: החיילים מסרבים לבקר במנזרים. לפי אתר 'וואלה', ישנו ויכוח בין חיל החינוך לבין הרבנות הצבאית על רקע סיורים שנערכים בכנסיות ובמנזרים.

חיל החינוך בצה"ל עורך, במסגרת שירותם הצבאי של החיילים הקרביים, סדנת חינוך במסגרתה מסיירים החיילים בבתי כנסת, מנזרים וכנסיות באזור ירושלים. על פי המידע, עולה שחיילים השומרים על מסורת יהודית, ביניהם גם חיילים חרדים ודתיים, מסרבים - בתמיכת הרבנות הראשית - להיכנס למקומות אלו.

חייל המשרת בחיל הצנחנים אמר, כי הוא שוחח עם גורמים ברבנות והם אישרו לו את אי הכניסה למקומות אלו בטענה כי "מדובר בעבודה זרה".

כניסת חיילים למנזרים מהווה בעיה הלכתית ליהודים, מכיוון שאסור על פי ההלכה לבקר במקומות אלו.

מדובר צה"ל מסרו בתגובה ל'וואלה': "שלא כפי שנטען, אין כל מחלוקת בין שני הגורמים. חלק מסדרות החינוך שמוביל חיל החינוך והנוער בירושלים אכן כוללות היכרות עם דתות נוספות - הנצרות והאיסלם, לצד הפעילות הנרחבת המבוצעת בתחום הזהות היהודית וערכי מורשת ישראל.

"ככלל, המפקדים רשאים לפטור חייל שאינו מעוניין בכניסה לאתר הקדושה במידה ומצאו כי כניסה זו פוגעת ברגשותיו או באמונתו של החייל. הרבנות הצבאית לא מונעת את עצם הסיור".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}