כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

צביעות ישראלית: מותר להציג את שרון על מיטת חוליו?

'מיצג אריאל שרון', בו נראה ראש הממשלה לשעבר שוכב על מיטת חוליו בעינים פקוחות ולגופו מחוברים צינורות ומכשירי החייאה, מסעיר את התקשורת והציבור הישראלי

המיצג שעורר סערה. שרון על מיטתו
המיצג שעורר סערה. שרון על מיטתו

מהם הגבולות של האומנות בישראל? תלוי את מי שואלים ותלוי מתי. "מיצג אריאל שרון", בו נראה ראש הממשלה לשעבר כשהוא שוכב על מיטת חוליו בעינים פקוחות ולגופו מחוברים צינורות ומכשירי החייאה, מסעיר את התקשורת והציבור הישראלי.

הראשונים להזדעזע היו, כמובן, חברי הכנסת של קדימה, מיסודו של אריאל שרון, אשר שומרים בקנאות על זכרו כדמות אב אפופת הוד קדומים.

"זהו שימוש ציני בדמותו של אריאל שרון לצורך פרסום אישי", אמרה ח"כ רונית תירוש. "מי שמתיימר להיות אמן אמיתי חייב לפני הכל לגלות רגישות לכבוד האדם", אמר ח"כ יואל חסון.

אלא שגבולות האמנות בישראל כנראה לא כל כך מוגדרות וברורות. כזכור, הפסל והאמן יגאל תומרקין, עיצב דמות של פסל חזיר עטור בתפילין, בכיכר מלכי ישראל בשנת 1980, וזכה בפרס ישראל לאומנות.

"השאלה האם מיצג אומנותי כלשהו הוא אומנות או טעם רע, עולה תמיד רק כאשר מדובר בפגיעה ברגשות החילונים או השמאל בישראל", אומר ל'בחדרי חרדים' עסקן חרדי, "כאשר פוגעים ברגשותיו של ציבור שלם, חרדי או ימני, לעולם לא תשמע איש שמאל מזדעק למען רגישות בכבוד האדם. אז, חופש האומנות והאומן הוא מעל הכל. זו צביעות ובושה".

לפני ארבע שנים עבר שרון אירוע מוחי שבעקבותיו שקע בתרדמת. הוא אושפז בהדסה עין כרם וכעבור כמה חודשים הועבר לבית החולים שיבא. בשבועות הקרובים הוא צפוי לעבור לביתו שבחוות שקמים, עם כל המכשור הרפואי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}