כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

לוס אנג'לס: המשולח נשדד באכזריות

גוי שעצר מכוניתו סמוך לבית-כנסת ביקש ממשולח עזרה בהעברת ארגזים למרתף, שם סתם את פיו, קשר אותו ושדד את כספו • הכסף גוייס לילה קודם באירוע בבית נגיד מקומי

לוס אנג'לס (צילום אילוסטרציה)
לוס אנג'לס (צילום אילוסטרציה)

משולחים מארץ-ישראל הפכו זה מכבר לחלק בלתי-נפרד מהנוף האנושי בשכונות ובערים היהודיות באירופה ובארצות-הברית. כך קורה, שהעברית נשמעת באופן חופשי ברחובות המרכזיים ובבתי האוכל. אין זה פלא שהמשולחים שוכחים כי בכל זאת מדובר בחוץ-לארץ, ובקודים של התנהגות שונים מאלה הנהוגים בישראל, לרבות הצורך של "כבדהו וחשדהו" שיש להפעיל מול המקומיים.

השבוע, ביום ראשון, נשדד משולח ישראלי בצפון הוליווד שבלוס-אנג'לס, בסמוך לבית הכנסת 'עדת ישרון'.

המשולח היה בדרכו לתפילת מנחה בבית-הכנסת, כאשר מכונית של גוי נעצרה לידו. הנהג ביקש מהמשולח עזרה בהעברת ארגזים מהרכב לבית הממוקם בסמוך לבית-הכנסת.

המשולח, שהבין רק חלק מהדברים, לקח מהמכונית שתי שקיות והלך בעקבות הגוי אל עבר הבית, ונכנס לקומת המרתף, שם כביכול התגורר הגוי.

בקומת המרתף התנפל הגוי על המשולח, סתם את פיו בסמרטוטים, וקשר את ידיו ורגליו לאחד העמודים במרתף. הגוי שדד את כספו של המשולח - כסף אותו אסף בזיעת אפיים ערב קודם לכן במסיבת מלווה מלכה מיוחדת שנערכה עבורו בביתו של נגיד מקומי.

הגוי נמלט במכוניתו.

בשלב מסוים הצליח המשולח לשחרר את הסמרטוט שחסם את פיו והחל זועק לעזרה. אחד השכנים שמע את צעקותיו והזעיק את המשטרה. המשטרה רשמה תלונה, אבל השודד הצליח להימלט וטרם נלכד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}