כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מנוול סלולארי? משכהו לבית המדרש

עולם הישיבות פתח את 'זמן חורף' - וראשי הישיבות הכריזו מלחמה על הטלפון הסלולארי: ב'אורחות תורה' - הצוות לא יגיע לחתונה, וב'ברכפלד' - התקינו משבשי קליטה

מנוול סלולארי? משכהו לבית המדרש
השעה 12? חרדים עם טלפון סלולארי. תמונת ארכיון

גדולי ישראל נגד מכשירי הסלולארי: 'זמן חורף' נפתח בעולם הישיבות, וגדולי ישראל החליטו לקדש מלחמת חורמה כנגד החזקת טלפונים סלולאריים בכיסי הבחורים.

שיחה חסרת תקדים בחריפותה אותה נשא הגראי"ל שטיינמן בישיבת 'אורחות התורה' בבני ברק עוררה לא מעט סערה בקרב הבחורים בישיבות הליטאיות והפכה לשיחת היום.

עם תחילת הזמן נשא הגראי"ל את משא 'תחילת הזמן', בו דיבר בין הייתר אודות חשיבות הזמן, השקיעות בלימוד ועשאר נושאים העומדים על הפרק. אלא שעיקר השיחה נסובה סביב הטלפון הסלולארי נגדו יצא הגראי"ל בחריפות.

בדרשתו אסר את השימוש במכשירים סלולאריים בתוך הישיבה, גם כשמדובר במכשירים כשרים. בשיחתו אמר הגראי"ל כי בחורים שיתגלו מחזיקים במכשיר סלולארי, צוות החינוך של הישיבה לא ישתתף בשמחת החתונה שלהם.

השיחה הפכה בימים האחרונים ל'שיחת היום' בקרב הבחורים וצוותי החינוך של עולם הישיבות בציבור הליטאי. בישיבות שונות כבר חושבים לאמץ את התקנה האוסרת.

בישיבת 'מיר ברכפלד' עשו השבוע צעד נוסף נגד השימוש במכשירים הסלולארים והתקינו אנטנות משבשות קליטה על גגות הישיבה זאת בכדיי למנוע את השימוש במכשירים במתחם הישיבה ובאזוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}