כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גדולי ישראל ומנהלים ידונו כיצד 'לעצור את סער'

מהלכיו של שר החינוך, הובילו לנקודת רתיחה • במכתב המתפרסם הבוקר בחלק מהיומונים, נקראים מנהלי ת"תים לאסיפת חירום, שיארח הגראי"ל שטיינמן בביתו • ליבת הסכסוך

יארח את הכינוס. הגראי"ל שטיינמן בביתו
יארח את הכינוס. הגראי"ל שטיינמן בביתו



היום (א') ייערך בביתו של הגראי"ל שטיינמן בבני-ברק, כנס חירום בו ישתתפו אדמו"רים, מנהלי ת"תים וח"כים. במהלך הכינוס יידונו צעדיו של שר החינוך, גדעון סער, נגד החינוך החרדי, והצעדים בהם יש לנקוט בתגובה.

עם תחילת מושב החורף הייתה תחושתם של הפרשנים הפוליטיים, כי בכל הנוגע למפלגת יהדות התורה, אין לליכוד מה לחשוש. טוב לה בפנים, והיא לא תחולל זעזועים.

רק מספר ימים חלפו, והנה הגיע הגל הראשון.

התערבות משרד החינוך במוסדות החרדיים, על רקע לימודי הליב"ה, בתקופה האחרונה עולה שלב: שר החינוך הבהיר בהודעות נחרצות בכל הזדמנות שהייתה לו, כי הציבור החרדי יצטרך ליישר קו עם שאר המוסדות של שאר המגזרים.

השבוע, מעל בימת הנואמים באולם הקונגרסים 'אבניו' במסגרת כנס התמ"ת, נישא קולו ברמה: "מי שמקבל 100 אחוז תקצוב מהמדינה יצטרך ללמוד 100 אחוז ליב"ה", אמר סער, בהוסיפו כי משרד החינוך עוקב בשנה האחרונה מעקב צמוד אחר המוסדות החרדיים, וכי כבר בשנה החולפת קוצצו 21 מיליון שקלים למוסדות החרדיים שלא לימדו את לימודי הליב"ה.

הח"כים שבו ושמעו את דבריו, שנישאו כמעט על כל במה, בלעו את הרוק ושתקו. היה נראה כי מישהו נותן ל'חתול לשמור על החלב'. יודעי דבר ידעו ללחוש, כי "סער חולם על ראשות הממשלה, ומשום מה החליט שנכון יהיה לעשות זאת תוך הליכה על גבם של החרדים, רמיסתם והשפלתם".

באיחור קל הגיעה התפוצצותו של הר הגעש.

היומונים 'המבשר' ו'יתד' מפרסמים היום מכתב על כנס מיוחד בהשתתפות גדולי ישראל ות"תים, במהלכו יידונו גזירותיו האחרונות של משרד החינוך על המוסדות החרדיים. המכתב מופיע בשמם של הגראי"ל והגרי"ש, וחתום עליו מזכיר מועצת גדולי התורה של דגל התורה, הרב אברהם רובינשטיין.

בכנס ייטלו חלק גם חברי הכנסת של 'יהדות התורה', מה שאולי יוביל בסוף הכינוס לההחלטה של גדולי ישראל לפרישה מהממשלה או לפחות להשתמש באיום שכזה. אם לשפוט על פי הדברים אותם 'פיזרו' בנדיבות השבוע, הרי שאיש מהם אינו שש לפרוש, אבל כמובן הם יקבלו עליהם את הוראות גדולי ישראל, ירצו או לא ירצו. אגב, העובדה שעיתון 'המודיע' לא מפרסם את המודעה, יש בה כדי להצביע על כך שלא מדובר באחידות מקיר לקיר, וכי צפויות חריקות.

להעמיד את השר במקום

אמש מיהר סגן שר החינוך, מאיר פרוש, להכנס אל האדמו"ר מבעלזא וסיפר לו על צרותיו במשרד החינוך. לא כל פרטי השיחה ידועים, אך ניתן לנחש גם כי פרוש 'לחוץ' מכינוס כלשהו נגד 'הבוס'. גם כך הוא אינו זוכה ליחס של כבוד במשרד החינוך, ורק זה חסר לו, סכסוך פומבי עם סער, שיכעס עוד יותר.

יחד עם זה, לפני שבועיים, באחד מהטורים הפוליטיים בעיתון 'המבשר', עיתונו של פרוש, פורסם מאמר ובו קיטון של רותחין על שר החינוך. סביר להניח כי אם היחסים בין הסגן לשר היו בכי טוב, מאמר שכזה לא היה מגיע לעולם אל מכונת הדפוס. כך שבעצם, אולי גם לפרוש אין הרבה מה להפסיד. יצויין, כי בעוד מספר חודשים עתידה להתרגש על פרוש רוגזה של הרוטציה, כך שאם אכן ינסה סער להתנקם בו - לא יצליח לעשות זאת לטווח ארוך.

כך או כך, לא היינו מציעים לסער לזלזל בהתפתחות החדשה. רגע לפני שיהדות התורה עושה סוף סוף מהלך רציני, כדאי לו להתעשת ולחשוב מחדש. פרס נובל הוא לא יקבל מראש הממשלה, וכאשר יראה האחרון איך נשמטות 5 אצבעות מממשלתו, יבין כי הגיע הרגע להעמיד את השר הסוער-סורר במשבצת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}