כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אטיאס ממשיך להסתער על הקרקעות - לדוד

זה עדיין לא מצליח להדביק את הביקוש העצום, אבל אין ספק כי שר הבינוי והשיכון טס בדרך הנכונה כשהוא גומע מרחקים מרשימים

המתחרים שלו ימשיכו לומר 'לא מספיק', התקשורת השמאלנית תחפש את המכרזים הירושלמיים ותצעק 'ומה עם ההקפאה?' אבל אלו כמו אלו ייאלצו להודות, בינם לבין עצמם גם אם לא בינם לבין דפי העיתון, כי השר אטיאס ממשיך לדהור בדרך אל פתרון בעית הדיור.
נכון, זה לא פשוט, כפי שאמר לנו השבוע (בטור 'שריה רוט עשה יום בכנסת') יש הרבה חסמים העומדים לו בדרכו, משרד האוצר גם הוא לא שש לפתוח את הארנקים ולשחרר תקציבים, אבל אין ספק כי רכבת הדיור טסה בכיוון הנכון.

אין ספק שהפרויקט המרכזי שילווה את לשכת השר בשבועות הקרובים יהיה פרויקט יונה ג' שבנצרת עילית. מדובר באחת מעתודות הקרקע שיש להם התאמה תכנונית לציבור החרדי, השבוע גם פורסמו דבריו של ראש העיר, שמעון גבסו, על כך שהוא מאד מאד מחכה לחרדים. מדובר בתב"ע מאושרת ל-3000 יחידות דיור המתאימות לצרכי המשתכן החרדי ואשר בהחלט יכולות להביא הרבה אור לבתיהם של 3,000 זוגות מאורסים או נשואים, שעדיין לא מצאו להם 4 קירות לגור בתוכם. הסיבה שעד היום לא יצאו מרכזים בנצרת עילית זו עלות פיתוח גבוהה 136,000₪ לדירה, 400 מליון₪ לכל אתר.

"כידוע ישנם מספר מרכיבים לעלות הדירה בין המרכיבים זהו הפיתוח והתשתית שהוא אחד משלושת המרכיבים של הדירה", מסבירים גורמים בכירים בלשכתו של אטיאס. "עלויות הפיתוח בהר יונה ג' התבררו כגבוהים מאוד, ואם אנו מדברים על עתודות קרקע של 3000 יח"ד שיצאו לשיווק למגזר החרדי אנו מגיעים לסכום של 400 מליון ₪ עלות הפיתוח והתשתית ובעקבות שנצרת עילית הינה באזור עדיפות לאומית א' משרד השיכון ממן 200 מליון ₪ 50% מעלויות הפיתוח"

"בנוסף האתר יושב על הר והקרקע קצת גולשת מה שמייקר את עלות הבניה אטיאס הנחה את מנהל המחוז עוזי שמיר להכין תכנית חלופית עם סבסוד, עמוק יותר לאחר מספר חודשים הונחה הצעה לעלות הפיתוח להוסיף עוד 100 מיליון₪ לסיבסוד הפיתוח כך שמשרד השיכון יממן 300 מליון₪ מתוך 400, בישיבה שהתקיימה בלשכת השר אטיאס בפגישה יחד עם מנכ"ל המשרד ומנכ"ל ממ"י מול המשנה לראש אגף תקציבים מר שרון גמבשו במשרד האוצר על מנת לגייס 100 מליון₪ נוספים לעלות הפיתוח במקום, השר הגיש למשרד האוצר תוכנית מפורטת המסבירה היתכנות כלכלית ומפרטת פרטי פרטים, בתוכנית יש אמדן למחירי דירות 3 חדרים 85 מ"ר בין 450 ל480 אלף₪ ואומדן של 4 חדרים 100 מ"ר ב-570 אלף₪".

ביום שני האחרון, קצת לפני שנפתח מושב החורף של הכנסת, עוד הספיק השר להיפגש עם שר האוצר, יובל שטיניץ, לישיבה ממושכת שעסקה גם בסבסוד משכנתאות ושם עלתה הדרישה להכריע בעניין הסבסוד בנצרת וביקש לדחוף את העניין ולהביאו לכלל סיום מוצלח ע"מ שנוכל לצאת לשיווק בזמן הקרוב עם אלפי יחידות הללו.

במקביל, ובלי כל קשר, יוצא משרד הבינוי והשיכון בימים אלו לשיווק של קרקעות לכ-4,000 יחידות דיור ב-17 ערים וישובים ברחבי הארץ, וביניהם, למרבה השמחה, כלולה גם ירושלים. "המכרזים אותם יפרסמו משרד השיכון ומנהל מקרקעי ישראל בשבוע הקרוב התאפשרו הודות לעבודה מאומצת של עובדי משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל על מנת להסיר את החסמים לשיווק", אומרים במשרדו של אטיאס, וגם מפרטים.

"במחוז מרכז בלבד יפורסמו כ-2,000 יח"ד וביניהם 1,142 יח"ד בנתניה. בירושלים יפורסמו 650 יח"ד, בשכונת ארנונה 412 יח"ד, בשכונת רמות 158 יח"ד ובפסגת זאב 80 יח"ד. 400 יח"ד במודיעין בשכונת ציפורי, 450 יח"ד בת"א, ו-480 יח"ד באשדוד".

"לאור הביקושים הגדולים הקיימים במחוז דרום המשרד יפרסם מכרז נוסף בעיר אופקים ל-235 יח"ד, וכן מכרז נוסף ל-213 יח"ד בעיר באר שבע, והגרלות לבני ביתך בעיר ירוחם בסך של 58 מגרשים. בנוסף יפורסם מכרז להגרלה בין נכים ל-22 מגרשים בקרית מלאכי".

"במחוז צפון יפורסם מכרז ל-100 יח"ד בעיר כרמיאל ו-94 יח"ד בקרית מוצקין, מכרז בשיטת מחיר למשתכן המיועד אשר רוכשים את דירתם הראשונה. בעיר נצרת יפורסמו כ-100 יח"ד המיועדים למגזר הלא יהודי, זאת בנוסף ל-647 יח"ד שפורסמו במנה הקודמת.

"מדובר בתוצאות של מאמצים מרוכזים", אומר לנו השר. "התוצאות הללו הגיעו לאחר שינויים בסיסיים אותם ערכנו בסדרי העדיפויות של משרד הממשלה בכלל, ושל משרד הבינוי והשיכון ומנהל מקרקעי ישראל בפרט".

מרשים, אין ספק. מכרזים לחרדים, חילונים, ערבים, נכים, ובקיצור – לכל עם ישראל. זה עדיין לא משביע את הצרכים של הציבור בכלל, ושל הציבור החרדי בפרט, אבל אין ספק שמדובר בהתקדמות בכיוון הנכון.






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}