כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

עימותים ב'שמעון הצדיק' • נכד הגר"ע הורחק - וחזר

ערבים הגיעו למתחם מערת שמעון הצדיק והתעמתו עם בחורים • יונתן יוסף, שהגיש תלונה כנגד ערבי שהכה במצלמתו, והורחק ל-15 יום: "לא מתרגש מצו. חזרתי מיידית לקבר"

מערת שמעון הצדיק. צילום ארכיון: יעקב כהן
מערת שמעון הצדיק. צילום ארכיון: יעקב כהן

ערבים ופעילי שמאל שהגיעו אמש (ה') למתחם מערת שמעון הצדיק התעמתו פיזית ומילולית עם בחורים חרדים ודתיים שהיו במקום. המשטרה, שמהירה להגיע אל זירת ההתגוששות, ניסתה לצנן את הרוחות - ועצרה שניים מהפעילים.

נכדו של הגר"ע יוסף, יונתן יוסף, מי שמשמש כדובר המאבק על קבר שמעון הצדיק ושל השכונה היהודית במקום, נחקר תחת אזהרה והורחק מהקבר למשך 15 יום.

הכל החל כאשר קבוצה קטנה של ערבים ופעילי שמאל הגיעה למתחם הקבר, שם נתקלו בקבוצת בחורים, ביניהם יונתן יוסף. הערבים החלו לקלל את הבחורים וצעקו לעברם: "מתנחלים", "שודדים" וכינויים שונים נוספים.

בין פעילי השמאל היה מי שניסה ללבות את האש, מיכאל סולסברי, המחזיק בשורת פשעים ארוכה. אחד מהבחורים השיב לסולסברי, כי הוא לא ראוי להטיף להם מוסר ו"תסתום את הפה".

פעיל השמאל ירק על אחד הבחורים ונעלם מן השטח, לאחר שהבחין כי משטרה הוזמנה למקום. לאחר דקות ספורות חזרו פעילי השמאל עם קבוצת ערבים גדולה, שניסתה לפרוץ לקבר, אך הדבר לא עלה בידה, מכיוון שאנשי המשטרה עמדו בדרכם.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר יונתן יוסף את אשר אירע: "אחד מהערבים שראה אותי מתעד מהצד את כל הנעשה נתן אגרוף למצלמה שלי והיא נפלה על הרצפה.

"המשטרה עצרה את סולסברי ואת הערבי, כיוון שהבחינה כי הם ליבו את האש בין הצדדים.

"כשראיתי זאת הלכתי גם אני למשטרה להגיש תלונה, ואז התברר לי כי הוא אמר שאני נתן לו אגרוף פיזי בגוף, אחרי שהוא נתן לי אגרוף במצלמה האישית שלי. נחקרתי תחת אזהרה והורחקתי מהקבר ל-15 יום, וממשפחתו של הערבי למשך 30 יום.

"כשיצאתי מתחנת המשטרה הלכתי מיידית אל הקבר, וכנראה גם מחר אני הולך לקבר. לא מתרגש מצו ההרחקה הזה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}