כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

גפני: "תיכף תכפו עלינו את דרווין, מה אנחנו מפגרים כמותכם?" • סוער

סער תקף בכנסת את המדען, שהכחיש את תיאוריית דרווין: "התבטא בניגוד למדיניות המשרד" גפני הטיח בסער: "איך אפשר להכחיש את מה שהתורה אומרת שהעולם נברא ב-6 ימים? אחרי זה אתם רוצים שנלמד את הליב"ה הזאת? נפלתם על השכל?" סערה

סתימת פיות. סער מעורר סערות
סתימת פיות. סער מעורר סערות

על רקע פיטוריו הדרמטיים של המדען ד"ר גבי אביטל, שבוצעו בעקבות דברים שאמר נגד תורת האבולציה - נאם אמש (ד') שר החינוך גדעון סער במליאת הכנסת, במסגרת הצעה לסדר שהגיש ח"כ הרב חיים אמסלם, ואמר כי ד"ר אביטל חייב היה לפעול כעובד מדינה - להתבטא ולפעול באופן שלא מנוגד למדיניות המשרד, ולהימנע משימוש בתפקיד לצורך קידום ענייניו האישיים והפוליטיים.

סער טען, כי הפיטורין באו על רקע דרישה שהגיעה למשרד החינוך, וכי באוניברסיטה העברית אף הפסיקו את הלימודים למשך מספר דקות, לאות מחאה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, שנכח בנאום במליאה באותן דקות, שאל את השר: "האם מדובר באוניברסיטה העברית בירושלים, הרי הנשיא שלה הוא אדם דתי?!"

סער הגיב לגפני: "אני אתן לך מכתב שקיבלתי מנשיא האוניברסיטה העברית בירושלים ונשיא אוניברסיטת בר אילן, ששניהם אנשים דתיים, והם הסבירו לי כיצד ניתן ליישב בין אמונתם הדתית לתורת האבולוציה".

גפני השיב לשר החינוך: "עכשיו אני מבין למה כל האוניברסיטאות בגרעון, הם לא מבינים מהחיים שלהם".

גפני התקומם למשמע דבריו של שר החינוך ואמר: "איך אפשר לקחת את מה שהתורה אומרת שהעולם נברא בשישה ימים, על זה הם הולכים לבית הכנסת, את זה הם קוראים בפרשת שבוע, ואת זה הם רוצים להוכיח מדעית ואקדמית", צעק גפני, והוסיף: "אחרי זה אתם רוצים שנלמד את הליב"ה הזאת? נפלתם על השכל?"

שר החינוך גדעון סער לא היה יכול שלא לסטות מן הנושא, וביקש מגפני להבהיר לו פעם אחת ולתמיד - "האם אצל החרדים מלמדים את הליב"ה או לא?"

גפני השיב: "בבתי הספר שלנו מלמדים את הליבה ומקצועות החול, אבל כעת אתם רוצים להתערב. אולי עוד מעט תכניסו לנו את דרווין?! מה אנחנו מפגרים?! כמוכם?"...

"ואתה אומר לי שהם אנשים דתיים. איך מסבירים את ספר בראשית?! אולי תגיד לי?", שאל גפני את סער.

בהמשך הדברים התלוצצו חברי הכנסת במליאה והציעו: "אולי צריך למנות את גפני להיות המדען הראשי"... על הבדיחה השיב סער: "גפני לא יקבל אישורים מהרבנים"...

בסיום הדברים אמר סער כי מנכ"ל המשרד וגם הוא מבקשים להוריד את ההצעה מסדר יומה של הכנסת, וכי המדען ד"ר אביטל יפוטר, זאת לאחר שאיבד את אמונם של אנשי משרד החינוך. הח"כים הצביעו בעד הבקשה.

בנאום שנשא ח"כ חיים אמסלם במליאת הכנסת במהלך הדיון אותו הוא הביא להצעה על סדר היום אמר: "כל אדם שבא להתפלל בבית הכנסת בשבת, כל אשה שמדליקה נרות שבת מצהירה שה' ברא את העולם בשישה ימים ושבת ביום השביעי. לפני שבוע התפרסם סקר שמצא כי רוב העם מאמין בזה, אבל למדען הראשי אסור לומר את זה. האם מדינת ישראל לא רוצה שתלמידיה יידעו שה' ברא את העולם? שומו שמים, אם אין כאן סתימת פיות מה יש כאן?!"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}