כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

האמנם שליש מתושבי בני ברק מחזיקים טלויזיה????

סקר הלמ"ס המסכם את נתוני הצריכה בערים הגדולות מתפרסם, אז נכון שבני ברק נתברכה באחוז גבוה של מקפיאים ומיבשים, גם מסכום זעום של הוצאה לנפש ומצפיפות גבוהה לא הופתענו, אבל קרוב ל30% עם טלויזיה??

סקר הלמ"ס המסכם את הוצאות משק הבית ב14 הערים הגדולות בישראל מתפרסם אתמול (ג) וחושף סדרת פרטים מעניינת על ההבדלים בין הערים השונות.

דוקא ראשון לציון היא המובילה עם ההוצאה החודשית הגבוהה ביותר למשק בית – 15,281 שקלים, לעומת בת ים הממוקמת בתחתית עם 9,808 שקלים לבית, מה שמציב אותה נמוך גם יותר מבני ברק (!), מובן שכאשר החלוקה היא לפי הוצאה לנפש מתגלים הפערים העצומים, כאשר תל אביב – יפו מובילה עם 6,408 שקלים ובני ברק אחרונה עם 2,413 שקלים בלבד.

ראשון לציון היא גם העיר בה אחוז הגרים בדירה שבבעלותם הוא הגבוה ביותר עם 77.3%, לעומת תל אביב-יפו עם 43.9% בלבד.

נתון נוסף המושפע ללא ספק מהגידול המבורך בציבור החרדי: הצפיפות הגבוהה ביותר נמדדה בירושלים ובבני ברק עם ממוצע של 1.2 נפשות לחדר, סך הכל ממוצע הנפשות למשק בית בבני ברק הוא 4.3 – הגבוה ביותר, לעומת 2.2 בת"א – הנמוך ביותר.

עם סיום הקיץ, מוכח שוב כי סבלם של תושבי גוש דן גבוה לאין ערוך מתושבי ירושלים למשל, כך אפשר להסביר את העובדה כי 91.8% מתושבי רמת גן מחזיקים מזגן בביתם, לעומת 41.4% בלבד בירושלים.

מסתבר כי ישנם אזורים בארץ בהם ילד שלמד לדבר כבר מחזיק פלאפון, אחרת קשה להסביר את העובדה שבערים רמת גן, אשקלון ותל אביב ישנם 84 פלאפונים על כל מאה נפש.

אחוז ההוצאה על תחבורה ותקשורת בבני ברק הוא הנמוך ביותר – רק 12.4%, לעומת קרוב ל20% בחיפה, למשל, לעומת זה, הצורך באחסון כמות נכבדה של מזון למשפחה ברוכה ניכר בעובדה ש42.2% מתושבי בני ברק מחזיקים ברשותם מקפיא עמוק, לעומת 8.6% בלבד בת"א, גם עודף הביגוד משפיע, כך ש56.3% ממשקי הבית בב"ב מחזיקים מיבש כביסה לעומת 15.3% בבת ים.

נסיים בנתון שמעמיד בספק את אמינות הסקר כולו, זה ש45.3% מתושבי בני ברק מחזיקים ברשותם מחשב כבר ידוע, גם העובדה ש21.9% מחוברים לאינטרנט אינה מפתיעה, ויש מקום להניח כי הרבה לא ממש דייקו בפרטים.. אבל להאמין ש29.5% מתושבי בני ברק מחזיקים טלויזיה [עם יחס של 9 טלויזיות לכל מאה נפש]? זה כבר נשמע קצת מופרך...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}