כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תוקפים את מרידור • "מאז פרעה לא היו אנשים מזעזעים כמוהו" • סערה

סגן ראש הממשלה, דו מרידור, הכריז היום: "הגענו לרמות ילודה מטורפות, בעיקר בקרב הערבים והחרדים. שכבות שלמות באוכלוסיה מולידים המון ילדים בעידוד המדינה" • יו"ר אגודת אפרת: "אני מזועזע. החרדים הם שמשפרים את המצב הכלכלי" • ניסים זאב: "השר ירד מהפסים" • מוזס: "טענו עלינו טענות כאלה כבר באירופה של ימי הביניים"

מבחינת מרידור הם מיותרים. ילדים בחיידר
מבחינת מרידור הם מיותרים. ילדים בחיידר

כנס התמ"ת שנערך היום ג') במרכז הקונגרסים 'אבניו' ממשיך לספק כותרות כותרות. מי שהצליח להרגיז רבים היה סגן ראש הממשלה, דן מרידור, שאמר בנאומו: "אחת הדרכים להתמודד עם הפערים החברתיים צריכה להיות טיפול בנושא הילודה. הגענו לרמות ילודה מטורפות, בעיקר בקרב הערבים והחרדים.

"יש שכבות שלמות באוכלוסיה, ודווקא שכבות שבהן לא כולם עובדים, שבהן מולידים המון ילדים בעידוד המדינה. המדינה צריכה לעודד שינוי בתחום הזה ולתת לאנשים תמריצים לשינוי".

בהמשך התייחס מרידור גם לנושא לימודי הליב"ה ותקף את החרדים: "הממשלה חייבת לעמוד על כך שבמגזר החרדי ילמדו לימודי ליבה. אחת הסיבות לעוני היא העובדה שאנשים לא מקבלים חינוך והשכלה מתאימים לעולם המודרני".

דבריו של השר מרידור עוררו את זעמם של רבים, בניהם גם יו"ר אגודת אפרת, אלי שוסהיים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אני ממש מזדעזע מהדברים. האגודה קמה על ידי ניצול שואה שהאמין כי העם היהודי צריך אנשים שיחזירו את כל היהודים שנספו בשואה. אנחנו צריכים להגיד לשר מרידור שמאז פרעה לא ראינו אנשים מזעזעים כאלו.

"הציבור החרדי, אלו שמביאים ילודה רבה, הם היחידים שיכולים להבטיח את רוב היהודי בישראל. מרידור לא היה מגיע להיות סגן ראש הממשלה לולא היינו רוב יהודי בישראל, כי לא הייתה לו קואליציה יהודית.

"המשפחות החרדיות הם דווקא אלו שמשפרות את המצב הכלכלי. אם היו עושים בדיקה עמוקה כמה כסף מתבזבז על המשפחות הלא חרדיות שמחנכות את ילדיהן בצורה קולקלת והכספים שמזרימים עליהם אחר-כך בבתי משפט ובבתי סוהר הוא היה מדבר אחרת".

ירד מהפסים. דן מרידור. צילום: פלאש90צילום: ירד מהפסים. דן מרידור. צילום: פלאש90
ירד מהפסים. דן מרידור. צילום: פלאש90

ח"כ ניסים זאב מש"ס אומר ל'בחדרי חרדים': "השר ירד מהפסים. דבריו הם אנטי דמוקרטיים ואנטי יהודיים. לולא היו חרדים בירושלים היא היום הייתה נראית כמו שכם ולא הייתה לנו גישה לכותל המערבי. עדיף שמרידור ידאג לציבור החילוני שהוא מייצג, וכל מה שנוגע בנושא האלימות והתרבות שם".

לגביי נושא העוני, אמר זאב: "לא רוצים את החרדים במקומות עבודה, דוחקים אותם לצד. יש סלקציה מאוד ברורה בשביל להרחיק את החרדים משוק העבודה".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אכן הציבור החרדי מתאפיין ב'ברכת הבית' - משפחות ברוכות בילדים. למרות זאת, ואולי דווקא בשל כך, אנחנו מעניקים לילדינו את כל צרכיהם, הגשמיים והרוחניים. ומעל לכל - את החינוך הערכי. את הצרכים האלמנטריים לגדול בוגר המהווה כבוד למשפחתו בפרט ולעם היהודי בכלל.

"אצלנו אין סכינאות ולא אלימות לסוגיה האחרים. אין אצלנו צורך במגנומטר בכניסות לבתי הספר, ולא צורך בתקציבים מיוחדים לטיפול בנפגעי אלימות. בוגרי החינוך החרדי, כידוע, אינם מעורבים בתאונות דרכים של שיכורים בשעות הקטנות של הלילה. דווקא המיעוט החילוני ה'נאור' הוא צרכן רוב התקציבים המופנים לטיפול בבעיות הדור הצעיר בוגר בתי הספר בהם לומדים 'ליב"ה'.

"קל מאוד להאשים את החרדים בכל תחלואי החברה. נוח "לזרוק" עלינו את הסיבות למשבר הכלכלי. כבר מאירופה של ימי הביניים ועד לדור שלפנינו טענו זאת גויים "נאורים" ובכך הביאו לתקופות חשוכות בתולדות עמנו.

"לו היה השר מרידור עושה קצת "שיעורי בית" היה מוצא כי דווקא הריבוי המבורך מביא לידיים עובדות נוספות, לתשלום מיסים מוגבר, ולצריכה גדולה של מוצרים אשר אף מביאים בעקבותיהם הכנסות רבות לאוצר המדינה.

"ילך בבקשה השר מרידור וישאל את ראשי התעשיינים בארץ על סטטיסטיקות צריכה, ומדוע דווקא החברות הגדולות מבקשות לעצמם את ההכשרים הטובים ביותר. הם יודעים למה. השר מרידור – לא".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}