כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כבר לא למכירה: איש העסקים נחמן בנשעיה רכש נתח מעיתון 'המבשר' • חשיפה בלעדית

למעלה משנה עברה מאז הקמת בטאונה של סיעת 'שלומי אמונים' - עיתון 'המבשר', ומשקיע חדש נכנס להנהלת העיתון • איש העסקים, נחמן בנשעיה, איש חסידות ברסלב, ומקורב למשפחת פרוש, נכנס כשותף, ולדברי מקורביו נבע המהלך "משיקול כלכלי טהור" • תזוזות במגיד ממעזריטש

המשקיע החדש נחמן בנשעיה עם הגראי"ל. לצידו מימין: עו''ד רוני פאלוך
המשקיע החדש נחמן בנשעיה עם הגראי"ל. לצידו מימין: עו''ד רוני פאלוך

קרוב לשנתיים עברו מאז היום בו נפתח עיתון 'המבשר' בקול תרועה רמה, וכבר עוברת מנהלת העיתון מהפכה של ממש, ויחסי הכוחות משתנים משמעותית, כשהיום נחתמה העסקה בין הנהלת העיתון לאיש העסקים נחמן בנשעיה על מכירת נתח נכבד ממניות העיתון.

לא מעט אנשים ספדו לעיתון החדש עוד בטרם הוקם.

היו אף נציגי ציבור שידעו להעריך במדויק את תאריך סגירת העיתון, והמאבקים בין העיתונים השונים פרנסו לא מעט כתבים לענייני המגזר ובכלל. אלא שמשפחת פרוש הוכיחה בפעם המי יודע כמה, כי כשהיא לוקחת על עצמה משימה, היא עושה אותו עד הסוף. הסוף שלה כמובן. לא של העיתון.

את תפקיד המנכ"ל קיבל בן 'משפחת המלוכה', משה פרוש, שהתברר כמנכ"ל מצליח על אף גילו הצעיר. הניהול המקצועי הופקד בידיו של אברהם רכטשפר, שהביא את נסיונו המקצועי לרחוב האדמו"ר ממזריטש בביתר עלית, ומלאכת השיווק המפרכת של עיתון חדש עם עתיד לא ברור, קיבל איש השיווק חיים קליגר, שהצליח לעשות את הבלתי ייאמן, ולגייס לא מעט מודעות עבור הבוסים המרוצים.

העיתון התחיל בטיפוס איטי ומבטיח.

מספר המנויים עלה בהדרגה. מקבוצה קטנה ומתוסכלת שרכשה מנויים לעיתון לאחר הבחירות הסוערות לעיריית ירושלים, הלכה וגדלה הקבוצה שרצתה להנות מעיתון איכותי, שחרת על דגלו שוויון לכל המגזרים.

מי שעקב אחרי ביקורות העיתונים שהתפרסמו באינטרנט, הופתע לגלות כי עיתון המבשר קוטף את פרסי המבקרים ללא מאמץ גדול. ולמי שגולש היום לראשונה נספר כי מבקרי העיתונות, כשמם כן הם, נוטים לבקר. אפילו הקולגות התקשו שלא לפרגן נוכח שורת המוספים של העיתון.

עורך 'חדשות משפחה' יוסי אליטוב אמר ל'בחדרי חרדים' ערב חג הסוכות: "אני חושב שאירוע המשמעותי ביותר בתקשורת החרדית מתרחש היום בעיתון 'המבשר'. מדובר בעיתון נישה של סיעה בתוך מפלגה, שהצליח בשנה האחרונה לשבור חלוקה מסורתית בת עשרות שנים וליצור מפת גושים חדשה".

אלא שמתברר כי מביקורות טובות עדיין קשה להחזיק עיתון. איכותו של העיתון, מתברר, עלתה לא מעט כסף לעומדים בראשו, והללו החליטו לצרף שותף להנהלת העיתון, שיקל מעט על העול הכספי המונח על כתפי המנהלים.

לאחר גישושים ראשוניים, נבחר המשקיע. מדובר באיש העסקים נחמן בנשעיה (30), איש חסידות ברסלב, המתגורר במודיעין עילית, יליד צרפת ותושב ישראל, ונחשב למקורב למשפחת פרוש.

בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן אינטנסיבי בין הצדדים, כשבימים האחרונים נחתמה העסקה לשמחת הצדדים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם לאחר רכישת נתח המניות על ידי בנשעיה, נשארת משפחת פרוש בעמדת השליטה המובילה בעיתון, והיא מחזיקה בידיה את רוב המניות.

ומה באשר להתערבותו בתכנים? משיחה שקיימנו עם מקורביו הם מבטיחים כי השקעתו בעיתון נובעת משיקולים כלכליים גרידא, ואין לקשר הפוליטי בין הצדדים, כל שייכות לרכישת העיתון. לדבריהם, בנשעיה לא מתוכנן להתערב בתכני העיתון ובכלל.

תגובות המעורבים בעסקה טרם התקבלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}