כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יהודי ארה"ב והנשיא אובמה מציגים: הקרע

סקר המתפרסם בימים אלו באמריקה טוען: התמיכה היהודית בנשיא האמריקני הגיעה לשפל חסר תקדים - מ-80 אחוזי תמיכה היא נפלה בחצי • עורך ה'ניו ריפבליק': "יהודים רבים מתחרטים שהצביעו לו"

נשיא ארה"ב ברק אובמה
נשיא ארה"ב ברק אובמה

שבועות מספר לפני בחירות אמצע הקדנציה, מתגלה משבר אמיתי ועמוק בין הקהילה היהודית בארה"ב וראשיה לבין הנשיא ברק אובמה.

הרקע למתיחות היא בראש ובראשונה היחסים בין הממשל האמריקאי לישראל, המצב הכלכלי ונושאים פנימיים נוספים, שעלולים לגבות מחיר לא פשוט מהנשיא שהפך באחרונה ללא פופולארי בארצו.

יצויין, כי המסורת היהודית הנהוגה בארה"ב היא להצביע ברוב גדול עבור מועמד הדמוקרטים, דבר שבא לידי ביטוי מיוחד בבחירות האחרונות, בהם זכה אובמה לרוב מוחץ בקהילה היהודית. אך מצב זה עומד ככל הנראה להשתנות.

למרות שכמעט 80 אחוז מהקול היהודי עבר לנשיא השחור, מוכנים כיום רק כ-40 אחוז מהם להצהיר שימשיכו לתמוך בו.

"אני יודע על הרבה יהודים שחשים חרטה על הבחירה באובמה", אומר מתוודה עורך ה"ניו-ריפבליק" היהודי, מרטין פרץ. "הנשיא איבד את תמיכתי לפני עשרה חודשים. להרבה יהודים יש הרהורי חרטה על הבחירה באובמה בגלל מה שקורה עם ישראל".

גם ראש עיריית ניו יורק לשעבר, אד קוץ', יהודי שהפך לאחד מראשי העיר הנערצים בארה"ב, יצא בגלוי נגד אובמה, "רציתי להאמין לו. הכרחתי את עצמי להאמין לו. אלא שהוא שבר את האמון, וברגע שאתה שובר אותו, אתה לא יכול לחבר אותו בחזרה".

אובמה, שלא היה עיוור להתרחשות, ניסה להרגיע את הרוחות, נפגש עם חברי קונגרס יהודים וראשי הקהילה, אלא שמעשיו, בעיקר סביב הקפאת הבניה בהתנחלויות, העובדה שבוחר לגמד את מעמדה של ישראל, והיחס המיוחד שמעניק למדינות ערב על פניה, שידרו מסר הפוך והקרע הולך וגדל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}