כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בקנאו את קנאתי: בחור ישיבה מואשם בתקיפת ערבי

כתב אישום חמור הוגש נגד בחור ישיבה מירושלים, בחשד לתקיפת ערבי ששוחח עם נערות יהודיות • הערבי נפצע באורח קשה, ולדבריו צעק לעברו בחור הישיבה: "צריך לשרוף את כל הערבים" • הבחור טוען: "בזמן התקיפה הייתי בישיבה. בירושלים"

תקיפת ערבי. צילום ארכיון
תקיפת ערבי. צילום ארכיון

כתב אישום בגין חבלה בכוונה מחמירה הוגש אתמול (א') בבית משפט המחוזי בנצרת נגד רזיאל אזולאי, תלמיד ישיבה בן 19, מטבריה, אשר תקף לפני כשלושה חודשים צעיר ערבי תושב טבריה.

מכתב האישום עולה כי התקיפה הייתה על רקע גזעני ובמהלכה שבר הנאשם את גולגולתו של המותקף. הנאשם נמלט לאחר התקיפה ונעצר באחרונה.

בדיון בהארכת המעצר היום פורטו נסיבות המקרה הקשה.

מהפרטים עולה כי בשעות הבוקר המוקדמות של ה-21 ביולי שהו בתחנת דלק בטבריה הצעיר שהותקף, אחיו ומתדלק בתחנה ושתי נערות. למקום הגיע אזולאי אשר זעם למראה המפגש בין שלושת הצעירים הערבים, לבין הנערות. על רקע זה, הוא צעק על המתלונן, קילל אותו קללות גזעניות ובהן "צריך לשרוף את כל הערבים, כדי שלא יגיעו לטבריה", השליך לעברו סיגריה ונמלט.

לאחר מכן, הוא חזר כאשר בידו חפץ קשיח שהיה עטוף בניילון, הוא התנפל על הצעיר וחבט בראשו בחזקה באמצעות החפץ. המתלונן נפל ארצה, ובעודו שוכב, שב אזולאי והתנפל עליו ותקף אותו בבעיטות בפניו ובראשו. לאחר מכן, נמלט מהמקום.

הצעיר שהותקף הובהל במצב קשה לבית החולים פוריה. נוכח ההידרדרות במצבו, הוא הועבר בדחיפות לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא מונשם וללא הכרה, שם אובחנו פגיעות קשות ביותר בראשו ובפניו, לרבות פגיעה תוך גולגולתית ושבר בגולגולת. כתוצאה מכך נזקק לניתוח ולאשפוז של מספר ימים. מאז הוא סובל מכאבים עזים ותופעות לוואי שונות, המצריכות טיפול רפואי.

"העבירות המיוחסות לנאשם הינן מן החמורות שידענו", כתב השופט ארבל בהחלטתו להאריך את המעצר והוסיף כי "במקרה שלפנינו, לא מדובר בסכסוך. מדובר במניע חמור יותר - מניע גזעני, אשר מן הראוי לעקרו מן השורש. סבורני, כי לגבי עבירות הנעברות על רקע אידיאולוגי, קל וחומר שכאשר לרקע אידיאולוגי זה נוסף נופך גזעני, הרי אין לצפות את התנהגותם של עובריהם ואין לדעת אימתי יפרוץ השד הגזעני מתוכם ויביאם לידי מעבר עבירות כה חמורות".

עוד הוסיף השופט ארבל כי "במקרה זה, חמורה מסוכנותו של הנאשם כמה וכמה, נוכח המניע העומד בבסיס מעשיו. בנסיבות אלה, אף לא ניתן לשקול, גם לו היה מקום לעשות כן, את שליחתו לחלופת מעצר בישיבה בה למד ערב ביצוע העבירה, ושעה שמשם יוצא היה לביצוע מעשיו כנגד קורבנות שאינם בני דתו".

עו"ד שלמה אלכביר מהסנגוריה הציבורית, המייצג את הנאשם, אמר כי "הוא מכחיש כל קשר למקרה. לטענתו כלל לא היה בזירת הארוע ושהה באותו זמן בישיבה בירושלים".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}