כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מלחמה בש"ס: מה תעשה התנועה בהצבעה על ההקפאה? • חשיפה

ראיון תמים שהעניק שר השיכון אריאל אטיאס לערוץ 10 בנושא חריש, הוליד כותרת דרמטית: סיעת ש"ס לא תתנגד להמשך ההקפאה • יו"ר ש"ס אלי ישי צפוי להוציא הודעה בשעות הקרובות: מועצת החכמים מתנגדת להמשך ההקפאה בכל מחיר • ומה האמת?

מלחמה בש"ס: מה תעשה התנועה בהצבעה על ההקפאה? • חשיפה
מנחם הלוי

האם המלחמות הפנימיות בתוך ש"ס יוצאות לאוויר העולם? מי שצפה הערב במהדורות החדשות, יכול להתרשם שהמחלוקות הפנימיות צפות ועולות מעל לפני השטח.

מהדורת החדשות של ערוץ 10, דיווחה הערב בפרסום ראשון כי סיעת ש"ס תקבל ככל הנראה את המתווה עליו מדברים בימים האחרונים במסדרונות הממשלה, לפיו ההקפאה תוארך ב-60 יום, תמורת סל הטבות אמריקני.

את הידיעה הבלעדית, העביר לידי כתב הערוץ, שר השיכון אריאל אטיאס. את הדברים אמר אטיאס בראיון שנערך עימו על ההתישבות החרדית בחריש. לזכותו של אטיאס ייאמר, כי לא אמר את הדברים או-דה-רקורד. והשאלה של הכתב הייתה היפוטטית לחלוטין.

במהלך ראיון ארוך בנושא היישוב חריש, 'השחיל' הכתב שאלה: מה יהיה באם תעלה הצעה מעין זו לשולחן הממשלה.

אטיאס השיב: בינתיים לא מדובר על נוסחה כזו, והצעה אמריקנית כזו אינה מונחת לשולחן הממשלה. יחד עם זאת, הוסיף אטיאס, כי באם תגיע הצעה כזו, שתבטיח שההקפאה הינה ל60 יום בלבד, ותמורת כך תקבל ישראל חבילת הטבות, הדבר יועלה לשולחנם של חברי מועצת החכמים, ושם תתקבל ככל הנראה החלטה חיובית.

הכתב רץ ל'דסק החדשות', ובפיו ידיעה מרעישה: ש"ס לא תתנגד להקפאת הבניה. כנראה, משום מה הוא העדיף שלא להבחין בסאב-טקסט של הדברים.

אלא שבלשכת יו"ר התנועה, ראו את מהדורת החדשות ורצו להכחיש. בהודעה לתקשורת שתצא בשעות הקרובות מלשכת שר הפנים ייאמר ברורות כי ש"ס מתנגדת להמשך ההקפאה בכל מחיר. ואין על נושא זה שום התפשרות.

עם מי הצדק? כנראה איפה שהוא באמצע. באם אכן תגיע הצעה אמריקנית, להקפאה של 60 יום נוספים אם התחייבות ברורה להפסקת ההקפאה והטבות נוספות, מועצת החכמים תאשר זאת.

עד אז, הם מתנגדים בכל תוקף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}