כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מהפך באג'נדה הליטאית? הגרי"ש: "ההקפאה - שואה שניה!"

על פי פרסומים שונים, התבטא הגרי"ש אלישיב בימים האחרונים בהתייחסו להקפאת הבניה ביו"ש: "ההקפאה עלולה להביא לשואה שניה" • על פי דברי ראשי ארגון חלמי"ש, גם הגר"ש אוירבעך התבטא בחריפות נגד ההקפאה • זוהי פעם ראשונה שמנהיגי הציבור הליטאי מתבטאים בנושאים מדיניים

מהפך באג'נדה הליטאית? הגרי"ש: "ההקפאה - שואה שניה!"
ארכיון בחדרי

לאחר שנים ארוכות של שתיקה חרדית בנושאים מדיניים, מפרסם אתר 'וואלה' דברים שאמר הגרי"ש אלישיב בנוגע להמשך ההקפאה. את הדברים העביר לידי כתב וואלה, יצחק פרידמן, יו"ר ארגון חלמי"ש (חרדים למען יהודה ושומרון).

על פי הפרסום התבטא הגרי"ש ואמר, כי מסירת שטחים או החלטת ממשלה על הקפאה נוספת עלולים להוביל לשואה שנייה.

הדברים נאמרו במסגרת סבב של פגישות שעורכים בשבועות האחרונים אנשי הארגון עם רבנים בכירים, במטרה לשכנע אותם לחתום על עצומה נגד החלטת ממשלה על הקפאה נוספת ונגד מסירת שטחים. במקביל עמלים חברי הארגון על בנייתו של גוף ציבורי חרדי שיוביל את המאבק החרדי בעניין.

בחלמי"ש מזכירים גם את שמו של הגר"ש אוירבעך, כמי שהתבטא בפניהם נגד הקפאה נוספת ומסירת שטחים.

באם אכן נאמרו הדברים, הרי שמדובר במהפכה של ממש. סיעת 'דגל התורה' דגלה מאז ומעולם בפשרות מדיניות. הגרא"מ שך זצ"ל, מייסד התנועה, התבטא לא אחת כי יש למסור שטחים בעד שלום, והתבטאות מדינית קיצונית כל כך, נראית כשינוי אג'נדה משמעותי בהלך הרוח הפוליטי של 'דגל התורה'.

הגר"ש קוק, רבה של העיר רחובות, אמר לוואלה! חדשות ערב תום ההקפאה, בהתבטאות ראשונה מסוגה מצדו, ש"מדובר בעניין מצער ביותר עבור כל עם ישראל. יחד עם כולם, אני מקווה שההקפאה תפוג בזמן. זה לא בסדר שהערבים בונים בכל מקום, גם בירושלים, ורק לנו אסור לבנות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}