כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

וינרוט מתגונן: "מעולם לא לקחתי שוחד, מקובל שכ"ט מידתי"

פרקליט הצמרת החרדי, הידוע בעזרתו ובסיועו לכל נצרך, התייצב היום על דוכן העדים בבית המשפט, והסביר את עמדתו • "את איסור השוחד למדתי עוד ביידיש כשהייתי ילד", אמר

ויינרוט
ויינרוט

עורך הדין יעקב וינרוט העביר היום את כתב ההגנה על אשמת השוחד בה הוא מואשם בבית משפט. וינרוט הואשם בכך שנתן שוחד לשוקי ויטה, רו"ח ששימש כפקיד השומה של מרחב גוש דן.

לפי האישומים, וינרוט סייע באמצעות ויטה ללקוחותיו ה'כבדים', דוגמת דן גרטלר וארקדי גאיידמק, להגיש הסכמי מס נמוכים ולחסוך מליוני שקלים. על פי האישום, גבה וינרוט שכר טירחה מופחת מויטה ובכך שילם למעשה שוחד.

וינרוט התייצב היום על דוכן העדים והסביר את עמדתו. בראשית דבריו סיפר וינרוט כי מרבית התיקים שהוא עוסק בהם הם תיקי חסד, שהוא אינו מנהל אותם עבור הרווח שבהם, אלא בגלל הרגשתו ויכולתו לסייע, ו"את איסור השוחד למדתי עוד ביידיש כשהייתי ילד".

וינרוט הוסיף, כי אף בשאר התיקים הוא נוהג להתחשב במצבו של הלקוח, לפיכך איש עסקים פרטי ישלם יותר מעובד ציבור, כאשר מטבע הדברים האחרון מוגבל יותר ביכולותיו הכלכליות.

עוד הוסיף וינרוט, כי אינו מקפיד להוציא קבלה לכל סכום פעוט, וכי זה דבר מקובל בקרב פרקליטי הצמרת שלא להתייחס במבט 'כלכלי' לכל טובה או סיוע בתשלום מוזל שהגישו למישהו.

בהמשך הסביר גם, כי אי אפשר להאשים קבלת תעריף נמוך של שכר טירחה כקבלת שוחד, משום שאין מחירון מוגדר למושג שכר טירחה, והכל תלוי באופי הנאשם ובמצבו, ובמורכבות התיק, לפיכך יתכן מצב שפלוני ישלם סכום גבוה מחבירו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}