כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

בן 14 עותר לבג"ץ נגד הרב עמאר: "רוצה להיות רב"

בן 14 עותר לבג"ץ נגד הרב עמאר: "רוצה להיות רב"

משה רזיאל שריפי בן 14 מנתניה עתר הבוקר (א') לבג"ץ נגד הרב הראשי הספרדי, הרב שלמה עמאר והרבנות הראשית בה הוא מחייב אותם לבדוק את הבחינה ההסמכה לרבנות שעבר. הרב הראשי מתנגד לבדיקת חוברת הבחינה- כך מדווח אתר YNET.

משה, נער מחונן מגיש את העתירה הבוקר בטענה כי הוא ניגש למבחן הראשון בסדרת המבחנים בעידוד של מורים אצלם למד ורבנים אותם הוא והוריו מכירים.

במהלך הבחינה, הגיע הרב עמאר לאחל הצלחה לנבחנים וכשהבחין בנער הצעיר היושב באולם שאל את פשר הדבר. וביקש כי משה לא ימשיך את הבחינה, משהפצירו בו הבוחנים כי הדבר ייפגע בנער הצעיר הסכים הרב אך התנה את העניין בכך שמחברת הבחינה לא תיבדק.

גילו הצעיר של הנער היה יכול להפוך אותו לרב הצעיר ביותר בעולם המוסמך ע"י הרבנות הראשית. אולם בעתירה טוענים ההורים כי גם להסכמה לפיה הציון ישמש את בנם רק בהגיעו לגיל 21, גיל המאפשר הסמכה לרבנות הם הסכימו אך בנתיים לא זכו לתגובה מצד הגורמים.

בעתירה ציינו את גילם הצעיר של מספר רבנים, שהפכו מהר מאד לפוסקים וגדולי הדור שהוסמכו לרבנות גם הם בגיל צעיר יחסית, כך לדוגמא, הגר"ע יוסף שהוסמך בגיל 19.

גורם ברבנות הגיב לYNET בגיחוך על העתירה ואמר כי אביו של הנער המשמש כעו"ד בטח רוצה לעודד ולמוך בבנו על שקידתו בלימוד התורה והוא מאמין כי אין בתביעה זו כל כוונה אמיתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}