כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"עושים שימוש שקרי בשמם של היושבים ראשונה במלכות" • זעם בבתי ה'גדוילים'

זעם בבית הגרי"ש אלישיב על הפרסומים בשם הרב על התערבותו כביכול בנושא ההקפאה • מקורביו של הגר"ש קוק ל'בחדרי חרדים': "כשהרב נכנס לקודש פנימה, הוא מנצל את מלוא הזמן לבירור הלכה ולא עוסק בנושאים אחרים. הרב מעולם לא שמע על ארגון חלמי"ש" • חלמיש למעיינו מים

הגר"ש קוק. לא הייתי בבתי הגדולים
הגר"ש קוק. לא הייתי בבתי הגדולים

מי שחשב כי התחוללה מהפכה ב'השקופה' הליטאית בכל הנוגע לעניינים מדיניים, התבדה לחלוטין. כך עולה מבדיקת 'בחדרי חרדים'.

בבתי גדולי ישראל התעוררו הבוקר בתחושה לא נעימה בעקבות השימוש שעשה ארגון חדש, העונה לשם חלמי"ש ועוסק בצעדי מחאה כנגד תוכנית ההקפאה, בשמם של היושבים ראשונה במלכות.

על-פי הפרסומים, שמקורם באתר 'וואלה', התבטא הגרי"ש אלישיב במילים חריפות למדי על האפשרות שהקפאת הבנייה ביו"ש תימשך ואף אמר כי מדובר בשואה שניה, לא פחות ולא יותר.

מקורבי ביתו של של הגרי"ש אמרו היום, כי אין דרכו של הגרי"ש להתבטא בצורה כזו – ודאי לא בנושאים כאלה."עושים שימוש שקרי בשמם של היושבים ראשונה במלכות", אמר הגורם.

גורם מרכזי ששמו נקשר לנושא, הוא הגר"ש קוק, רבה של רחובות ובית הכנסת החורבה.

בפרסומים שונים נטען, כי הגר"ש, הידוע כאוהב הארץ, סבב בבתי גדולי ישראל בשליחות ארגון חלמי"ש ואף שמע את הדברים החריפים יוצאים מפי הגרי"ש.

בסביבתו של הגר"ש קוק כעסו ואף ירדו לפרטי ה'האשמות'.

בני ביתו אומרים ל'בחדרי חרדים', כי הגר"ש מעולם לא דיבר עם הגרי"ש בנושא. "הרב קוק כואב כמו כולם את ההקפאה", דברי הגורם, "אך ברמה הציבורית, אין לו שום שייכות לנושא ההקפאה. הרב מעולם לא שמא על ארגון חלמי"ש".

באשר לפגישה עם הגרי"ש אלישיב, אומרים המקורבים: "אין דרכו של הרב לעסוק עם הגרי"ש בנושאים כאלה. כאשר הוא נכנס לקודש פנימה, הוא מנצל את מלוא הזמן לבירור הלכה ולא עוסק בנושאים אחרים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}