כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

העתירה הערבית שתסייע לחרדים

הביטוח הלאומי התכווין לצמצם את מתן קצבאות הילדים למשפחות שאינן מוכנות לחסן את ילדיהם. בין אלה מצויים משפחות חרדיות רבות • עכשיו בזכות עתירה של מוסלמיות עשוייה התוכנית להתבטל

העתירה הערבית שתסייע לחרדים
אילוסטרציה צילום: ארכיון



קבוצה של כעשר נשים בדואיות וארגוני נשים מוסלמיות עתרו היום (ה') לבג"צ בדרישה לבטל את תיקון מס' 113 לחוק הביטוח הלאומי, הקובע שילד שאינו מתחסן בהתאם לתוכנית החיסונים של משרד הבריאות, תופחת קצבת הילדים שלו עד לכדי 60% מגובה הקצבה.

את העתירה הגיש בשמן ארגון עדאלה הידוע בפעילותו למען זכויות הערבים ישראל. בעתירה נטען שהתיקון עתיד לפגוע בעיקר באלפי ילדים ערבים בדואים המתגוררים בישובים הבדואים בנגב.

התיקון לחוק הביטוח הלאומי אושר על ידי הכנסת ב-14.07.09 . הוא יכנס לתוקף בעוד כחודשיים בתאריך 15.12.10 ונועד למנוע את תופעת הסרבנות לחיסונים.

אך לטענת העותרים, אחוז הילדים מהיישובים הבדואיים שאינם מקבלים חיסונים בהתאם לתוכנית של משרד הבריאות, הוא גבוה משמעותית אך לא בשל סרבנות אלא בשל מחסור גדול במרפאות אם וילד.

"הוריהם של אלפי הילדים מגישים עתירות לבג"ץ כדי לחייב את משרד הבריאות להקים מרפאות אם וילד לחיסוני ילדיהם, אבל הרשויות מסרבות להיעתר לכך, על אף ההמלצות הרבות בנושא", נכתב בעתירה.

בלי להתכוין לכך, העתירה אם תתקבל, תסייע גם למשפחות חרדיות רבות שעד כה נהגו שלא לחסן את ילדיהם.

בעבר הייתה תופעת הסירוב לחיסונים נפוצה מאוד בקרב אנשי העדה החרדית, וסידויות סאטמר, דושינסקי, תולדות אהרון, תולדות אברהם יצחק ועוד.

אך לפני מספר שנים בעת מגיפת חצבת חמורה שפרצה בקרב ילדי מרכז ירושלים, פסקו רבני ירושלים שחובה להתחסן ומשפחות רבות הצטרפו לתורים במרפאות האם והילד כדי להתחסן.

עם זאת תופעה 'אי החיסון' רווחת למידי והיא נפוצה גם בקרב רבים מחסידי ברסלב ובקרב משפחות המעדיפות רפואה אלטרנטיבית, על פני רפואה קונבנציונאלית.

התיקון המוצע עלול היה לפגוע באותן משפחות חרדיות שמצד אחד מתנזרות מחיסונים אך מצד שני אינן מתנזרות מקצבאות ומבססות חלק מכלכלת ביתן על קצבאות הילדים. וכאלה יש לא מעט .




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}