כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

יו"ר 'חלמיש' מאשים: "כך שמו בפי דברים שלא אמרתי!"

כלי התקשורת ציטטו אותו, מבלי שדיבר עמם מילה. הוא האזין, ובמשך למעלה מיממה שתק - וספג בדממה את כעסם של מקורבים לבתי הרבנים, שכביכול דיבר בשמם • כעת, בשיחה רווית כאב עם שריה רוט הוא חושף את כאבו, ומציג 'אני מאשים' חד ונוקב • ראיון בלעדי

הרב יצחק פרידמן בראיון עם אתר בחדרי חרדים. צילום: ארכיון
הרב יצחק פרידמן בראיון עם אתר בחדרי חרדים. צילום: ארכיון

לאחר יממה של פרסומים רצופים בכלי התקשורת על דברים אותם אמר, כביכול, יו"ר אגודת חלמיש, הרב יצחק פרידמן, הוא מדבר לראשונה. כן, לראשונה. שכן, עד כה כל מה שפורסם, כביכול, מפיו, לא נאמר על ידו מעולם.

בשיחה בלעדית עם אתר 'בחדרי חרדים', חושף הרב פרידמן את הסיפור כולו: "מזה חודשים אנו נפגשים עם רבנים מכל החוגים החרדיים, במטרה לשמוע מפיהם מהי דעת תורה בכל נושא ההקפאה ביו"ש. רבים מהם חיזקו את ידינו ועודדו אותנו בהמשך פעילותנו, שכל כולה, חשוב להדגיש, על פי ההלכה, ואין לה כל קשר לדעות ימניות כאלו ואחרות.

"נפגשנו גם עם מרן הגרי"ש אלישיב, עם הגר"ש הכהן קוק, ועם הגרמ"מ קארפ, אך מעולם לא התראיינו לכלי תקשורת כזה או אחר בנושא. מעולם לא פרסמנו את שנאמר לנו בבתיהם של גדולים, וזאת מפאת רגישות הדברים.

"והנה לאחרונה, כפי הנראה בעקבות הצלחתנו להגיע אל דעת הקהל, מנסים גורמים אינטרסנטיים להתנכל לנו, ואחת מהדרכים אותן בחרו לעצמם ביממה האחרונה, הייתה שחרור פרסומים היכולים להזיק לנו, ויתרה מזו: לסכסך אותנו, חלילה, עם גדולי ישראל.

"אין זה סוד שבעיר מודיעין עילית, רק לדוגמא, הסירו פקחי העיריה שלטים שלנו בגנות המשך ההקפאה. הם עשו זאת כגנבים בלילה, אך בידינו ההוכחות המתאימות ותיעוד פעילותם. החשש הקיים בקרב גורמים כאלו ואחרים בציבור החרדי ולפיו אסור לדבר בגנותה של ההקפאה, הגורמת סבל רב לציבור החרדי בכלל, ולזוגות הצעירים בפרט, הביא גורמים אלו לידי נקיטת פעולות הגובלות בפשע.

"אל הזירה הזו נכנסו גופי תקשורת קטנים, שהחליטו לעלות על הגל ולעשות הכול במרדף אחר הסקופ המדומה. מבלי לבדוק את הידיעות שנחתו על שולחנם מפי גורמים בלתי אחראיים, רצו ופרסמו דברים, כביכול בשמי, מבלי שאומר להם מילה וחצי מילה. עם אחד מהערוצים הללו לא היה לי קשר במשך כשנה! ובכל זאת הם ידעו לספר לשומעיהם/קוראיהם כי 'הרב יצחק פרידמן אמר'. וכי מישהו דיבר בשמי?! נטל את זהותי?!".

אגב, במאמר מוסגר, ככתב האתר, אני יכול להעיד על שיחות רבות שקיימתי עם הרב פרידמן, שיחות שבמהלכן מעולם לא שחרר מידע כזה או אחר מפי רבנים עמם נפגש, וזאת למרות לחצים שהופעלו עליו ולמרות שבסיס המידע היה בידי.

קישורים:
מהפך באג'נדה הליטאית? הגרי''ש: ההקפאה - שואה שניה!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}