כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

החתונה בספינקא הוקדמה • החשש: האדמו"ר ייכנס לכלא

בישיבה מתוחה ודרמטית שהתקיימה במעונו של האדמו"ר מספינקא-ארה"ב, הוחלט להקדים את חתונת נכדתו בשבועיים • הסיבה: בתאריך המקורי אמורה להתקבל ההחלטה על הערעור, ויש סיכוי כי האדמו"ר יכלא באותו יום • וגם: היכן ירצה האדמו"ר את עונשו?

חתונת ספינקא. הפעם מקדימים
חתונת ספינקא. הפעם מקדימים



רבים מאיתנו שומעים לא אחת על דחיית חתונה מסיבה זו או אחרת, אך מעטות הן הפעמים בהן מקדימים חתונה. הקדמת חתונה נחשבת לחריגה במיוחד בחסידויות גדולות, בהן נקבע התאריך חודשים רביםם מראש, וההיערכות הנדרשת לשם ארגון חתונה רבנית, מצריכה ירידה לפרטים שאינם מאפשרים הזזה.

את התקדים הבא, יזמו בחסידות ספינקא, בשל סיבה מעניינת במיוחד: בשעות הבוקר התכנסו עסקני חסידות ספינקא בבית האדמו"ר, כשסביב לשולחן יושבים גם עורכי הדין המלווים את משפטו של האדמו"ר בשנים האחרונות.

כזכור, האדמו"ר מספינקא-ארה"ב נחשד בעבירות של הלבנת הון, ונחקר ונשפט על ידי הרשויות האמריקניות. לפני זמן לא רב, נגמר הדיון בענינו, ועל האדמו"ר נגזר להיכלא למספר שנים. בחודשים האחרונים הוגש ערעור לבית המשפט, וחסידי ספינקא ממתינים בקוצר-רוח להכרעה.

לפני מספר חודשים נקבעה חתונת נכדת האדמו"ר לתאריך ד' טבת. בישיבה שכונסה הבוקר בבהילות בבית האדמו"ר הוחלט להקדים את החתונה לכ"א כסליו.

הקדמת החתונה מתבצעת בשל הערכת עורכי הדין כי בד' טבת, יקבע גורל הערעור של האדמו"ר, ובאם יידחה הערעור, צפוי האדמו"ר להיכנס כבר באותו יום אל מאחורי סורג ובריח.

מוקד הנייעס 'קול הציבור' מדווח, כי לאחר שמיעת הצדדים, החליט האדמו"ר להקדים את החתונה, ולקיים אותה שבועיים לפני התאריך המקורי.

יצויין, כי במשא ומתן בין התביעה לעורכי הדין של האדמו"ר סוכם, כי באם יחליט בית המשפט להושיב את האדמו"ר בכלא, הרי שהוא יקבל תנאים מעודפים על פי מעמדו הבכיר בקהילה החרדית. בכלא בו הוא אמור לשהות ישנו מקווה טהרה, אוכל כשר למהדרין וחדרים נפרדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}