כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

סערת סער • גדולי ישראל הגיעו; כינוס-החירום בעיצומו • בלעדי

מי מגדולי ישראל הבטיח את השתתפותו, איך יהיה מקום לכל המוזמנים – ומדוע התעקשו לערוך את הכינוס בביתו הצר מהכיל של הגראי"ל שטיינמן • 'בחדרי חרדים' מגיש: כל הפרטים מהכינוס • וגם: תמונות מההכנות המשטרתיות סמוך לחזון-איש 5

ההכנות ליד בית הגראי"ל.
ההכנות ליד בית הגראי"ל.

הערב (ראשון) בשעה 21.00 נפתח כינוס-החירום בבית הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5 בני-ברק, לשם יגיעו גדולי ישראל, מנהלי ת"תים וח"כים.

במהלך הכינוס יידונו צעדיו של שר החינוך, גדעון סער, נגד החינוך החרדי, והצעדים בהם יש לנקוט בתגובה להתנכלות כלפי מוסדות החינוך, בפרשת הליב"ה.

רק אמש (מוצ"ש) התקבלה בבית הגראי"ל ההחלטה על קיומו של הכינוס. הרצים יצאו דחופים, וכבר בשעות הבוקר המוקדמות ניצבו שליחים להזמין את גדולי ישראל לכינוס.

אל ביתו של הגראי"ל הגיעו סמוך לשעה 21.00 הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"ח קניבסקי, הגר"ש אויערבאך, הגר"נ קרליץ, הגרב"ד פוברסקי, הגר"י עדס, האדמו"ר מבעלזא, האדמו"ר מבאיאן, האדמו"ר מצאנז, הגר"י הגר. כמו כן הוזמנו ראשי ישיבות רבים, מנהלי ת"תים מכל רחבי הארץ וחברי-הכנסת של 'יהדות התורה'.

הכינוס נפתח בהקראת מכתב ברכתו של הגרי"ש אלישיב. לאחר מכן נשאו גדולי התורה את דבריהם. הכינוס, שארך במשך פחות משעה, נחתם בדבריו של בעל הבית, הגראי"ל שטיינמן, עם דברי סיכום. בסוף הכינוס הוקראו ההחלטות על-ידי מזכיר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הרב אברהם רובינשטיין.

רבים מהמוזמנים, שהרשו לעצמם לשאול את המזמינים איך הם מתכוונים לאכלס את עשרות - אם לא מאות - המוזמנים בדירתו הצנועה של הגראי"ל שטיינמן, נענו בתשובה דומה: עם כל הכבוד לצפיפות, ישנה אמירה אישית חשובה בקיום הכינוס בביתו של ראש הישיבה.

בני-ביתו של הגראי"ל שטיינמן אינם מתעלמים מהעובדה שהמקום צר מהכיל את כל המשתתפים – ובשעות אלה הם עמלים בסידור האמצעים הלוגיסטיים בשטח.

כך, למשל, בשל העובדה שעשרות המוזמנים לא יוכלו, גם אם ירצו, להידחס בסלון ביתו של הגראי"ל, חלק מהרבנים יישבו בחדרים אחרים בבית - וישמעו את הדברים באמצעות מערכת ההגברה.

לעומת זאת, מנהלי הת"תים כלל לא יישבו בבית הגראי"ל. הם יופנו על-ידי סדרנים לדירות השכנים בבניין, שם יתכנסו בצוותא ויצפו בכל מהלך הכינוס באמצעות מסכי וידיאו, שיעבירו את הכינוס בשידור-חי.

שעות קודם הכינוס, הגיעו לאזור פקחי עיריית בני-ברק, מאבטחים וגם סדרנים. הם הציבו מחסומים משטרתיים בסביבה, כדי לשמור על סדר לקראת האירוע, ולשריין את מקומות החניה הסמוכים לבית הגראי"ל עבור מכוניותיהם ההדורות של הרבנים והאדמו"רים.


















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}