כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שליח חב"ד בצ'ילה: "המדינה הפכה למאמינה יותר בבורא עולם"

העולם כולו עוצר את נשימתו ועוקב החל משעות הלילה בדריכות רבה אחר חילוצם המורכב של עשרות כורים בצ'ילה • שליח חב"ד הרב מנשה פרמן, אומר כי האווירה בתקופה האחרונה היא של התעוררות מיוחדת • "יש התעוררות גדולה לאחדות. יש התלהבות גדולה בקרב המארגנים ובראשם הנשיא שצריך למצוא את המאחד בין כולם ולא את המפריד. שלא להתרכז בשלילי אלא במאחד"

הרב פרמן עם מקורב
הרב פרמן עם מקורב

העולם כולו עוצר את נשימתו ועוקב החל משעות הלילה בדריכות רבה אחר חילוצם המורכב של עשרות כורים בצ'ילה שנתקעו מתחת לאדמה ושהו שם ללא תנאים במשך כמעט 70 יום.

החילוץ מתבצע בעזרת קפסולה מיוחדת המוחדרת מבעד לאדמה, כאשר בכל פעם מחולץ אדם אחר, כך במשך שתי היממות הקרובות, מתוכננים להיות כל הלכודים מחולצים. המבצע יוצא הדופן מועבר בשידור חי בעולם כולו, כאשר מאות מיליונים עוקבים אחר הדרמה עד לסופה הטוב.

בצ'ילה עצמה ההתרגשות גואה וההתעוררות רבה.

שליח חב"ד במדינה, הרב מנשה פרמן, אומר כי האווירה בתקופה האחרונה היא של התעוררות מיוחדת.

"בעקבות האירוע יוצא הדופן אליו נשואות עיני כל העולם וכמובן עיניהם של כל תושבי צ'ילה, יש כאן אווירה מיוחדת של שמחה, התרוממות, התעוררות והרבה החלטות טובות".

השליח מוסיף כי "יש התעוררות גדולה לאחדות. באזור החילוץ ישנם מעל אלפיים עיתונאים ויש התלהבות גדולה בקרב המארגנים ובראשם הנשיא שצריך למצוא את המאחד בין כולם ולא את המפריד. שלא להתרכז בשלילי אלא במאחד".

הרב פרמן, העומד בראש הפעילות האדירה החולשת על פני צ'ילה כולה, משוחח עמנו ממשרדו אשר בבניין 770 במרכז המדינה, שהוקם בהשקעת ענק והמהווה אבן שואבת לכל עניין יהודי.

"אחד מחברי הממשל, יהודי המקורב לבית חב"ד, היה אחד הדוברים המרכזיים בפרשה והצהיר בכל מקום על דבר האמונה בבורא עולם שיש להתחזק בה. הדברים מתאימים במיוחד לפרשיות השבוע בהם אנחנו מגיעים, פרשת נח ופרשת לך לך על אברהם אבינו והאמונה בא-ל אחד שהפיץ בעולם".

השליח מספר כי בדרשותיו, שיחותיו ושיעוריו, הקדיש דברים נרחבים לעיסוק בעניין, שגם הם הוקדשו לאחדות וחיזוק האמונה. "כאשר הנשיא נבחר, הדבר הראשון שעשה הוא להודות לבורא עולם ורק לאחר מכן הודה לבני משפחתו. לא כולם שמחו בצעד הזה והיו אף שביקרו אותו על כך. לאחר מכן התרחשה כאן רעידת אדמה שאיחדה את כולם. הדבר גורר גל של אמונה בצ'ילה. אפשר לומר היום במפורש שצ'ילה מאמינה יותר בקב"ה".

"גם בקרב הכורים עצמם, כל מי שהיה לכוד תחת לאדמה, התחזקו בין אדם לחברו ובהחלטות טובות שהקרינו על העם כולו", מסכם הרב פרמן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}