כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ילד עתר לבג"צ נגד הרב עמאר: רוצה להבחן לרבנות

צעיר בן 14 בלבד מהעיר נתניה, עתר היום לבג"צ כנגד הרב הראשי לישראל, הגר"ש עמאר, בבקשה לחייב אותו לקיים בחינת הסמכה לרבנות • אם יעבור הנער את הבחינה, הוא יהיה הרב הצעיר ביותר בעולם

הגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן
הגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן

צעיר בן 14 בלבד מהעיר נתניה, עתר היום (א) לבג"צ כנגד הרב הראשי לישראל, הגר"ש עמאר, בבקשה לחייב אותו לקיים בחינת הסמכה לרבנות. אם יעבור הנער, הוא יהיה הרב הצעיר ביותר בעולם.

על פי כתבה המתפרסמת הבוקר באתר Ynet, משה רזיאל שריפי מנתניה, הגיש את הבקשה באמצעות הוריו, ד"ר רונית וד"ר עו"ד ניסן שריפי. הנתבעים הם הרב הראשי, מועצת הרבנות הראשית ומחלקת הבחינות.

בעתירה נאמר, כי הצעיר למד את כל החומר וניגש למבחנים, אך כאשר הבחין בו הרב עמאר הורה כי מחברתו לא תבדק בין יתר הנבחנים.

ההורים פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אך הוא לא נענה. בעקבות זאת פנו ההורים לרב עמאר ולרבנות הראשית, אך לטענתם לא זכו לתגובה הולמת.

על פי הנאמר בעתירה: "המשיבים תיעתעו בעותר ונקטו כלפיו באופן משפיל ומבזה. הם נקטו כלפיו כאילו לית דין ולית דיין ואיש הישר בעיניו יעשה. דומה כי בנוקטם כך, נעלמו מהם מושכלות יסוד במורשת ישראל, וזאת מלבד התעלמותם מהנורמות הבסיסיות השרירות ותקפות במדינה מתוקנת".

ההורים אמרו כי הם מוכנים שההסכמה לרבנות תשמש את בנם רק כאשר יגיע לגיל 21. בעתירה רשימת רבנים שהוסמכו בגיל צעיר, דוגמת הגר"ע יוסף, ולהבחל"ח הגר"מ אליהו, החפץ חיים ועוד.

רב העיר צפת, שמואל אליהו, שבחן בעצמו את משה והתרשם משליטתו בחומר, הביע אחרי המבחן אכזבה בשיחה עם ynet מהחלטת הרבנות שלא להתחשב בפרח הרבנות. "בכל הדורות בעם ישראל היה נהוג לטפח אנשים כאלה, שעתידים לצמוח ולגדול בתורה", טען הרב אליהו.

"גם אבא זצ"ל, הריני כפרת משכבו, ועוד אחרים ש'התגלו' מוקדם, מסרו שיעורים בגיל צעיר". עוד הוסיף כי סמיכה לרבנות, אם הייתה ניתנת לנער, רק הייתה מעודדת אותו ומוסיפה לו מוטיבציה, מבלי שיהיה חשש כי ייבחר לכהונה כלשהי בתפקיד רבני בגיל זה.

קישורים:
מקור הידיעה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}