כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אלי ישי יורד לשטח במודיעין עלית: "נבדוק למה כל בת לא התקבלה" • תמונות בלעדיות

אחרי מאבק של חודשים, אותו מנהלים מספר אישים מהציבור הספרדי במודיעין עילית, ירד שר הפנים אלי ישי אל השטח, בכדי למצוא פיתרון • הבעיה: בנות ספרדיות עדיין יושבות בבית, ללא מקום לימודים • אתר 'בחדרי חרדים' עם התמליל המלא מהפגישה • וגם: מדוע הורחק יוני מזרחי מהמאבק?

ישי במהלך פגישתו עם סגן ראש העיר, גדעון הכהן
ישי במהלך פגישתו עם סגן ראש העיר, גדעון הכהן

כמעט חודשיים חלפו מאז פתיחת שנת הלימודים תשע"א, ובמודיעין עילית ישנן לא מעט בנות חרדיות היושבות בביתן, משום שנותרו ללא מסגרת לימודים.

למרות ההסדרים שבוצעו עם מספר גדול של בנות ספרדיות או בנות המכונות 'מודרניות', שהוכנסו לסמינרים ולמוסדות שהרפו את השרירים ברגע האחרון, והסכימו להכניסן לאחר איומים כאלו ואחרים מצד מנהלי המאבק בעיר - עדיין נותר מספר של בנות, שנכון להיום עדיין מוצאות עצמן לא מסגרת לימודית.

במסגרת החיפוש אחר הפתרון לבעיית האפליה, נפגשו היום (ה) שר הפנים ויו"ר ש"ס, אלי ישי סגן ראש העיר, גדעון הכהן, ואמהות שילדותיהן נמצאות בבית מאז פתיחת השנה, כדי לדון בפתרון.

דקות ספורות לאחר סיום הפגישה שוחח כתב 'בחדרי חרדים' עם סגן ראש העיר, גדעון הכהן, ושמע ממנו על תוצאותיה: "השר שמע את הבעיה הקשה. חשוב להבהיר כי הנושא המספרי הוא לא מעניין כרגע, כי כל בת היא נפש בפני עצמה.

"השר הבין, ולא בפעם הראשונה, כי הבעיה היא קשה מאוד. בסופה של הפגישה הוא ביקש מאיתנו לאסוף את כל הפרטים לעומק, כולל הסיבות מדוע לא קיבלו כל בת, ומכאן ואילך אנחנו נעבוד איתו בצורה מלאה וצמודה, לאורך כל הדרך, עד שיימצא הפתרון".

באשר לרעיונות על פתרון, אמר הכהן: "רק אוכל לומר שאנחנו בונים רעיון ברמה הארצית ובדרגים הגבוהים ביותר שיש".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראש העיר, יעקב גוטרמן, שהה באותה עת בפגישה בתל-אביב, ונמנע מלהגיע לפגישה שהתקיימה בביתו של הכהן. גוטרמן קיים לפני מספר ימים שיחה סגורה עם מקורביו, ממנה עולה, לדבריהם, כי הוא נמנע מלהיכנס למאבק, היות ויש אחרים שמנהלים את המאבק והם מהווים איום על גוטרמן.

על היעדרותו של גוטרמן מהפגישה, מגיב הכהן ואומר: "לא ניהלנו בפגישה איזה שהוא סוג של משפט שדה, כך שאת החומר למדנו טוב בלעדיו".

עוד נודע, כי מי שהוביל את המאבק בעיר מודיעין עילית, יוני מזרחי, לא השתתף בפגישה, היות וגורמים מסוימים מנעו את השתתפותו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר מזרחי: "את הבעיה האישית שלי מול משרד החינוך ועיריית מודיעין עילית - אני אפתור. אם יהיה צורך אני אפנה לבג"ץ ולכל מקום. בעניין שאר הבנות, אם אלי ישי יפתור את הבעיה של הבנות שיבורך מפי עליון, ואם לא - אז זה יהיה אות קלון לו ולכל שרי ש"ס בכנסת".

לגבי הפגישה, אומר מזרחי: "מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא. ש"ס הפגינו חלישות יתירה נגד המסודות החרדיים. על כן אני לא תולה הרבה תקוות בפגישה הזאת, ויהיה רצון ואתבדה".















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}