כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

נקמת הנקניקיה: תביעה יצוגית נגד 'זוגלובק' • העילה: שימוש במוצרי חזיר

שיעורו של הרב שמואל אליהו, בו קבע כי חברות הנקניקיות משתמשות בעורות חזיר לעטיפת מוצרי נקניק, מגיע לבית המשפט • בתביעה יצוגית תובעים העותרים 200 מיליון ש"ח על הנזק שנגרם להם • זוגלובק: "דוחה בשאט מפש את הטענות"

נקמת הנקניקיה: תביעה יצוגית נגד 'זוגלובק' • העילה: שימוש במוצרי חזיר
אתר החברה

הבוקר (ד') הוגשה תביעה ייצוגית לבית המשפט המחוזי בירושלים, בגובה של 200 מיליון שקל, נגד חברת זוגלובק, המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית. כך מדווח 'וואלה חדשות'.

התביעה היא על רקע שיעורו של רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בו טען הרב כי שרוולי הנקניקיות של החברה עשויות מחומר של חזיר ושאר מיני טרפות.

התובעים בתביעה הם אזרחים רגילים, שחר לוי וסלאימה מאלק, הראשון יהודי והאחרון מוסלמי דתי, הטוענים כי בעקבות שיווק הנקניקיות גורמת החברה ליהודים ולמוסלמים לאכול טריפות דבר שהוא נוגד את הדת בכל אפשרות שהיא.

בתחילת השבוע, חשף הרב שמואל אליהו בשיעורו השבועי, כי ישנן חברות שמקבלות אישור מהרבנות הראשית, ולמרות זאת משווקות שרוולי נקניקיות שמיוצרים מחומרים של חזיר ושאר טרפות. הרב ציין בשיעורו, כי הדבר חמור מאד כי ישנם שרוולים שהם כשרים לגמרי, ולמרות זאת בוחרת החברה להשתמש בשרוולים בלתי כשרים.

הרב ציין, כי ישנם רבנים שמאשרים את השרוולים היות והם עוברים תהליך חשוב מבחינה כשרותית, כשהם נטבלים בסיד.

למרות טענות הרב, בתביעה הייצוגית נטען כי ברבנות אישרו את שיווק השרוולים בחברה. על פי בירור של הדברים שהתפרסמו בתחילת השבוע עלה, כי ישנו גורם ברבנות הראשית שיש לו אינטרסים מסוימים בקשר לשרוולים אלו, והוא נכנע ללחצים שונים של אנשים באותה חברה.

בתביעה נכתב: "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר של הטעיית הצרכנים ביודעין, כאשר המשיבים גורמים למבקשים לאכול מוצרים בהם מעורבים רכיבים מעורות של חזירים ובעלי חיים טרפים.

"האיסור על אכילת בשר חזיר ואף על גידול חזיר קיים הן ביהדות והן באסלם, ובדתות אלה הוא נחשב לסמל הטומאה. האיסור על אכילתו נטמע בתרבויות שהתפתחו סביבן עד כד כך, שגם אנשים לא דתיים בעלי רקע יהודי או מוסלמי מתייחסים לעתים קרובות לאכילת חזיר כאל דבר מגונה".

מנגד הרב המכשיר של חברת זוגלבק טוען, כי הוא שוחח עם החברה והורה לה כי בהתאם לדעתה של הרבנות הראשית אסור להשתמש בשרוולים הללו, וכל השיווק נעשה בניגוד לדעתו. את הדברים אמר הרב אליהו בעצמו בשיחה ל'וואלה'.

מחברת זוגלובק נמסר: "אנו דוחים ומגנים בשאט נפש את התביעה השקרית וההזויה הזו. זוגלובק מאז שנוסדה הקפידה בנושא הכשרות ונהנית כבר למעלה מ-70 שנה מכשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל על כל חומריה ומוצריה".

יצויין כי את התביעה הגישו האזרחים באמצעות עורכי הדין האני טנוס ואופיר כהן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}