כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אחד מ'גדולי הדור' המוסלמים נעצר בחשד להסתה

בעוד משטרת ישראל עורכת חקירות בקרב רבנים על אי גינוי טרור, מתברר כי ה'רבנים' המוסלמים אינם טומנים ידם בצלחת ומטיפים לחיסול ישראל • המשטרה עצרה אימאם מוסלמי בנצרת בחשד לתמיכה בארגון טרור

מסגד בו רוססו גרפיטי על ידי מתנחלים. צילום ארכיון
מסגד בו רוססו גרפיטי על ידי מתנחלים. צילום ארכיון

שני תושבי נצרת, נאזם אבו-סלים ומוחמד זוהדי נעראני, נעצרו בחשד לתמיכה בארגון טרור, בקשירת קשר לביצוע פשע ובפעילות להתאגדות בלתי חוקית. כך הותר לפרסום. נאזם אבו-סלים הוא אימאם של מסגד בעיר.

על שאר פרטי החקירה, המנוהלת על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה, נותר צו איסור פרסום שניתן בבית משפט השלום בנצרת. בצהריים הוארך מעצרם של השניים בתשעה ימים.

בית משפט השלום בנצרת התיר לפרסם את דבר מעצרם, אך אסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכן את נסיבות מעצרם.

בשנת 2002 נעצר אבו-סלים בחשד להסתה ותקיפת שוטרים. בין הדברים שהואשם: הפיץ מאמר בשם "מלחמת הצלבנים ובוש, ומעשיו של שרון במחנה הפליטים ג'נין". לטענת המשטרה, בעת מעצרו תקף אבו-סלים את השוטרים. מנגד טען אבו-סלים כי השוטרים תקפו אותו לאחר שדרש מהם תעודות. בחקירתו הכחיש כל קשר למאמר, והוא שוחרר למחרת ממעצרו.

בשנת 2003 ביקש אבו-סלים לצאת לערב הסעודית כדי לקיים את טקס העלייה לרגל, החג'. המדינה דחתה את בקשתו על רקע דבריו הקיצוניים נגד ישראל בדרשותיו בימי שישי במסגד בנצרת. במאי 2009 גורש אבו-סלים מנצרת למשך שלושה ימים וממסגד אל-אקצא למשך חמישה ימים. הוא נחקר אז במשטרה על רקע כוונתו להפגין נגד ביקור האפיפיור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}