כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

משחק הכיסאות • מוזס מתכונן לרוטציה: התחיל לסייר במוסדות חינוך

ח"כ מנחם לייזר מוזס מתחיל להריח את ריח הרוטציה וריח הכסא המיניסטריאלי עליו הוא מתעתד לשבת עם קיום הסכם הרוטציה ביהדות התורה, החל ללמוד את השטח מקרוב • בשבועות הקרובים, יתחיל מוזס ללמוד את תפקידו העתידי, כשהוא צפוי לקיים סיורים רבים בכל רחבי הארץ • ל'סיפתח' הוא ביקר במוסדות חינוך בבית שמש

מוזס ואבוטבול בסיור משותף. צילום בחדרי חרדים
מוזס ואבוטבול בסיור משותף. צילום בחדרי חרדים

ח"כ מנחם אליעזר מוזס יו"ר סיעת יהדות התורה ערך סיור במוסדות החינוך בבית שמש יחד עם ראש העיר משה אבוטבול וסגנו דוד ויינר.

הפמליה ביקרה בסמינר החסידי החדש 'שבילי בינה' ודנו על הדרכים לסייע למוסד לעבור את קשיי השנים הראשונות ולהגיע למבנה קבע.

הסיור הזה הינו ראשון בסדרה, לקראת קיום הסכם הרוטציה עליו חתמה סיעת 'יהדות התורה', לפיו מאיר פרוש יפנה את כסאו, ואת מקומו יתפוס ישראל אייכלר הנציג הבעלזאי. מי שיירש את הכסא של פרוש במשרד החינוך, הוא מנחם-לייזר מוזס, שנראה כי הוא מתכונן לתפקיד ברצינות, והתחיל ללמוד את מוסדות החינוך במטרה שיוכל 'להחליק' לתפקיד ללא בעיות.

הסיורים אותם מקיים מוזס נועדו כל הנראה 'להזכיר' למאיר פרוש את ההסכם ההולך ומתקרב. החשש שמא 'ישכח' את קיום ההסכם, מוציא את מוזס לשטח, ואנו כבר יכולים להבטיח לכם כי בשבועות הקרובים לא יהיה מוסד חינוכי אחד שלא יזכה לביקורו של הח"כ הנמרץ.

בסיורו הגיע למבנה החדש של סמינר ויזניץ, שם התקבלו ע"י מנהלי מוסדות ויזניץ בית שמש מנדל גרינבוים ו דוד יונה וייס. מוזס הביע את שמחתו ותודתו לראש העיר על השינוי האדיר שחל בתחום העברת מוסדות החינוך מקראוונים ודירות שכורות למבני קבע מפוארים ורחבי ידיים.

מוזס הזכיר כי לפני שנה וחצי היה בסיור דומה בבית שמש, ונוכח במו עיניו במצוקת הבינוי והתנאים הקשים שבה היו נתונים מוסדות החינוך בעיר במשך שנים רבות, כאשר שכנו במבנים לא כשירים ובתת תנאים, ואילו עתה הוא זוכה לראות את אותם מוסדות בתפארתם, לאחר שעברו לשכון במבני קבע מפוארים.

ראש העיר משה אבוטבול ציין, כי עדיין המלאכה רבה ולמרות הסייעתא דשמיא בפתרון מצוקתם של מוסדות רבים, עדיין ישנם מוסדות חדשים אשר מוקמים בכל תחילת שנה בעקבות הגידול המבורך במערכת החינוך החרדית בעיר וכי הוא משקיע שעות רבות במשרדי הממשלה על מנת להביא לבית שמש תקציבים לבנים נוספים, ובפרט כעת כאשר מתכוננים לבניית שכונות חדשות עם אלפי משפחות חדשות בעיר יש להערך בהתאם.

מנהלי המוסדות הודו לאורחים הנכבדים אשר השקיעו ימים רבים ומאמצים רבים לסייע להגיע למבנה החדש וכן בכיתות נוספות הצפויות להבנות עבור המוסדות המתפתחים.

יצויין עוד, כי מערכת החינוך החרדית בעיר הינה כ-70% מסך כל תלמידי החינוך בעיר בית שמש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}