כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"עשרים אחוז ספרדים? זה מצב טוב"

אתר האינטרנט הגדול בישראל טוען: רשימות שהגיעו לידינו מראות כי 80 אחוז מתלמידי ישיבת 'חברון' הם בעלי שם משפחה אשכנזי מוצהר • מנהלי הישיבה סרבו להגיב • ח"כ הרב חיים אמסלם:"בכל המקומות המצב דומה"

ישיבת חברון
ישיבת חברון

תחקיר המתפרסם הבוקר באתר החדשות 'וואלה' טוען, כי בישיבת 'חברון' 80 אחוז מהתלמידים הם ממוצא אשכנזי. מספר התלמידים הלומדים בישיבה עומד היום על כ-1,200 בחורים, ורק כ-270 מהם נושאים שמות משפחה ספרדיים או שמות משפחה שאינם אשכנזיים במובהק, כדוגמת כהן או לוי. כל היתר מתהדרים בשמות אשכנזים למהדרין כמו 'וייס' ו'שטרן'.

ברשימת תלמידי שנה א' של הישיבה המצב ברור עוד יותר: רק ל-19.8 אחוז מהם אין שם משפחה אשכנזי מובהק.

"למרות האפליה המובהקת, ראשי הישיבות ומנהליהן לא מתביישים והמגייסים כסף לרווחת המוסד גם מתורמים ספרדים, שלמרבה הפלא נענים בחיוב", אומרים גורמים בעולם התורה הספרדי.

כצפוי, גם יואב ללום מצטרף לביקורת, "20 אחוז ספרדים זהו עוד מצב טוב. לצערנו, היום בכדי שישיבה תחשב לטובה היא צריכה להמעיט בספרדים". עוד מוסיף ללום ש"אלו דברים שדורשים טיפול בכל הגזרה, גם בישיבות גם בסמינרים גם בבתי הספר, בכל המקומות תמונת המצב דומה".

ח"כ הרב חיים אמסלם מש"ס הגיב לנתונים ולטענות ואמר: "המצב הזה קיים בישיבות האשכנזיות, ברובן ככולן. בכל הישיבות הללו יש מכסה לבחורי ישיבה ספרדים. פעם זה עשרה אחוז, פעם זה חמישה-עשר אחוז או אחרת. ישיבת חברון היא לא יוצאת מן הכלל. זה דבר גרוע שנוגד את ההשקפה היהודית, הדתית והתורתית. אני פועל בתחום הזה. ש"ס כמפלגה דוגלת בהחזרת עטרה ליושנה בדרכה שלה".

ראש ישיבת 'חברון', הרב דוד כהן, סרב להגיב לממצאים באומרו שהוא אינו מגיב לדברים המתפרסמים באינטרנט, משום ש"הצפייה באתרי האינטרנט נאסרה על ידי גדולי ישראל". גם מנהל הישיבה, הרב יוסף חברוני, סרב להגיב לדברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}