כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אם כל ההפגנות: 'העדה' מול משרדי הממשלה • דיווח בלעדי

חשבתם שתמו המאבקים על חילולי קברים? חשבו שוב: 'העדה החרדית' מחדשת את המערכה כנגד חילול הקברים ביפו • במוקד המאבק: החברה האמריקנית R.F.R, שמסרבת ברשעות לכל הצעת פשרה • המפגינים יתכנסו מול קרית הממשלה בשבוע הבא, ויקראו קריאות כנגד הממשלה שמאפשרת את חילול הקברים

אחד מעצרות העדה. צילום: יוסי פורמנסקי
אחד מעצרות העדה. צילום: יוסי פורמנסקי

החורף הגיע, השגרה חוזרת, ולמי ששכח, הולכת 'העדה החרדית' להזכיר את נושא חילולי הקברים, כשפתיחת המערכה המחודשת הולכת להיות אירוע בסדר גודל לא שגרתי, גם כשמדובר ב'עדה החרדית' למודת המלחמות.

כזכור, בחודשים האחרונים יצאו עסקני העדה החרדית במלחמה חסרת פשרות נגד חילולי הקברים במתחם אנדרומדה ביפו. הפגנות ענק נערכו במקום, והעסקנים הבטיחו של ינוחו ולא ישקטו עד להפסקת העבודות במקום.

בתקופת החגים, יצאו העסקנים לחופשה מרוכזת לצורך קניית אתרוגים ובניית סוכות, ורגע לאחר קיפול הסוכות ודחיפת ה'קיינעס' בבוידעם הרחב, יוצאים למערכה שניה, חזקה הרבה יותר.

עיקר החיצים מופנים כלפי חברת R.F.R האמריקאית, שמסרבת לדון בהצעות הפשרה שהונחו לפתחה, למרות אין ספור נסיונות גישור שנעשו בתקופה האחרונה.

בימי חול המועד ערכו חוגי סאטמר בארה"ב הפגנת ענק מתחת למשרדי החברה במנהטן, והיו מי שטענו כי ראשי החברה שהנוכחות החסידים מתחת למשרדם לא תורמת לעסקיהם המסועפים, הציעו הצעות כספיות נדיבות לראשי החסידות על מנת שאלה 'ירדו להם מהוריד', אך ללא הועיל. מאמצים נעשו גם דרך שתדלני אגודת ישראל בארצות הברית, עליהם פנו ראשי החברה האמריקאית, אך גם האחרונים לא הצליחו להרפות את ידי חסידי סאטמר שהחליטו להילחם בהם בעוצמה.

קו הנייעס 'קול הציבור' מדווח כי ההפגנה שתיערך בשבוע הבא, תתקיים מול משרדי הממשלה בקרית הממשלה בירושלים. לטענת 'העדה החרדית' בשבוע הבא תקיים החברה האמריקאית חפירות בעומק של כ-13 מטרים, דבר שיגרום באופן וודאי לחילול קברי יהודים.

הפגנת הענק בה ישתתף הגאב"ד, תיערך כאמור באמצע שבוע הבא, כשב'עדה החרדית' כבר מבטיחים, שזו תהיה הפגנה שלא תישכח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}