כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

פרשת עמנואל 2 • משרד החינוך מאיים: יישלל רישיון המוסד לחסידים

הרוחות בעמנואל סוערות שוב: בשל דרישת הנהלת בית הספר חב"ד ביישוב לקבל את המבנה ששימש את החינוך העצמאי, התערב משרד החינוך ואיים: אם לא תהיה ועדת הקצאות מסודרת, יישלל האישור למוסד הפטור של המגמה החסידית • ומי מתערב שוב? עו"ד אביעד הכהן, המוכר מהסיבוב הקודם

פרשת עמנואל, הסיבוב הראשון. צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים
פרשת עמנואל, הסיבוב הראשון. צילום אילוסטרציה: בחדרי חרדים



לתושבי עמנואל לא נמאס לריב? הוויכוח סביב השאלה מי יקבל את מבנה בית הספר של החינוך העצמאי בעיר עמנואל לא נגמר: חשיפת 'בחדרי חרדים' לפני מספר שבועות על כך שתלמידות חב"ד בעיר לומדות במכולות קירור עולה שלב. עו"ד אביעד הכהן, שעתר בפרשת עמנואל הראשונה נגד ההורים במגמה החסידית החליט להתנדב ולהצטרף למאבק של הורי תלמידות חב"ד.

לפני שנביא בפניכם את העובדות החדשות והלא הגיוניות שנוצרות מהויכוח על מבנה בית הספר, הנה תזכורת מענייני הדברים המתרחשים בעיר כבר מספר חודשים מעל שולחנם של בכירי המועצה והעסקנים:

כתוצאה מפרשת עמנואל, שנידונה בבג"ץ, התרוקן מבנה בית הספר השייך למשרד החינוך. ועד ההורים של בי"ס חב"ד בעיר פנה לראש המועצה, עזרא גרשי, בבקשה לקבל את המבנה שהתפנה.

הפנייה נעשתה בעקבות כך שבנות חב"ד לומדות כבר 10 שנים במכולות קירור, שהוסבו לכיתות לימוד. אולם לטענת מנהלי בית הספר וההורים, בקשתם נענתה בסירוב מצד ראש המועצה.

לעומת זאת, ממול עומדת הטענה הנגדית כי לחב"ד יש מבנה שהבנייה שלו תקועה כבר כמה שנים בגלל אישורים ובגלל ההקפאה שהייתה בעינה בחודשים האחרונים. "אלו בעיות שהם צריכים לטפל בהם ולא אנחנו" אומרים במועצה.

בימים האחרונים עלה המאבק המדובר עליית מדרגה נוספת. ההורים של תלמידות בית הספר חב"ד פנו למשרד החינוך בדרישה לקיים ועדת הקצאות מסודרת על כל המבנים שנמצאים בעיר בטענה כי הם רוצים את המבנה שהתרוקן ובו נמצאים כעת כיתות לימוד של החינוך העצמאי.

בתוך המלחמה, הודיע משרד החינוך כי הוא דורש שיעשו ועדת הקצאות מסודרת במועצה בעיר על כל מבני הציבור, ואם הדבר לא יתקיים הוא ישלול את אישור מוסד הפטור שניתן לבית הספר במגמה החסידית שכלל נמצאים במבנה אחר.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר הרב יצחק ויינברג, מי ששימש כנציג ההורים במאבק עמנואל הראשון, כי "ההורים שם משתמשים בנו כאמצעי לכוח ועזר לעצמם. למה שאנחנו נקבל אולטימאטום ממשרד החינוך בגלל שהם רוצים את המבנה של החינוך העצמאי? מדובר בהתנכלות לשמה. שלא לדבר על כך שעו"ד אביעד הכהן נותן להם ייצוג בהתנדבות מלאה בשביל ללכת נגדנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}