כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שנה חדשה, מלחמות ישנות: המלחמה נגד ה'שבועונים' נפתחה • ומי גויס? ה'מחנכים'

סוף שנת הכספים בפתח - ועמה חלוקת עוגת תקציבי הפרסום לכלי התקשורת • כמעט כצפוי, 'יתד נאמן' פותח במתקפה נגד מתחריו העסקיים, בניסיון לשלול מהם את הלגיטימיות ולנגוס בתקציבי הפרסום • ומה בתפריט? תודה ששאלתם. הכל כרגיל: מחנכים נמוכי-דרג, קריקטורות מרושעות, ו"הדים נרחבים" • וב'שבועונים' החרדיים? חלקם לא מתייחסים, אחרים יתנצלו

קטע מהקריקטורה הנבזית. צילום: בחדרי חרדים
קטע מהקריקטורה הנבזית. צילום: בחדרי חרדים

אותות מצוקה או תחרותיות מרושעת? סוף שנת 2010 מתקרבת, וממשרדי הפרסום עולה עשן של ישיבות קדחתניות, לקראת חלוקת עוגת תקציב הפירסום לשנת הכספים הבאה.

הימים הללו מתאפיינים במתח רב במחלקות השיווק של המדיות השונות, וכולם מנסים להשפיע על משרדי הפרסום, המייצגים את החברות הגדולות, לקבל נתחים גדולים ומשמעותיים ככל שניתן מתקציבי הפרסום.

אלא שיש מי שבוחר, כך נראה, 'להילחם' על הגדלת תקציבו באמצעים לגיטימיים, על-ידי האדרת ושיפור העיתון, ויש מי שבוחר להילחם באמצעים פסולים, תוך גיוס מנהלי ת"תים אלמוניים, ויצירת רוח תקשורתית שאין מאחוריה ולא כלום.

קשה שלא להעיף מבט לעבר לוח השנה, כשמדברים על המאבק עליו הכריז 'יתד נאמן' ביום שישי האחרון נגד ה'שבועונים' החרדיים. העיתון, שמנהליו מרגישים ככל הנראה את אובדן ההגמוניה התקשורתית ואת הישמטות הקרקע מתחת לרגליהם - מנסים לנהל קרב מאסף, באמצעות ציטוט 'אישי חינוך' עלומים, שיוצאים חוצץ נגד השבועונים.

ביום שישי האחרון נורתה יריית הפתיחה. העיתון, שלא יצא לאור במהלך כל ימי המועד, החליט לפתוח במתקפה חזיתית נגד ה'שבועונים', והקדיש ארבעה עמודים מתוך 24, למאבק החדש.

הקונספט מוכר: כתבת הלם-וזעזוע עליה חתום כתב הבית לענייני תדהמה, מודעה של אישי חינוך המתריעים מפני "הנזק הנורא" שגורמים ה'שבועונים'. מאמר מערכת חריף, והשיא במאמר אותו כתב "הרב לפידות", בו הוא יורה לכל הכיוונים.

מי שלא הספיקה לו סדרת הכתבות והמאמרים, כדי להפנים את המסר - יכול היה להתבונן בקריקטורה מרושעת, בה נראים שניים מעורכי ה'שבועונים', כמי שצדים ברכבם אברכים, קוצצים את זקנם ופאותיהם, ומשליכים מידם את הגמרא ומגופם את הציציות.

בשעות אלו מתקיימות ישיבות קדחתניות במערכות השבועונים החרדים, במטרה לגבש אסטרטגיה נגד המתקפה החריפה. חלק מהשבועונים יפרסמו אולי מאמרים מתנצלים על חלק מהתכנים שפורסמו בעיתוני החג. אחרים יבחרו באופציית ההתעלמות, ושיתבשלו עורכי העיתון במיץ של עצמם. בסרט הזה כבר היו עורכי השבועונים.

אך נראה שהמלחמה רק בתחילתה. הבוקר (ג') פרסם 'יתד נאמן' קול קורא של מנהלי תלמודי תורה (קול קורא שהוא חסר תקדים מבחינת חותמיו הבלתי נחשבים בסולם הדרגות הליטאי), הקורא להורים להישמר ולהיזהר מהכנסת השבועונים אל ביתם.

העובדה ש'יתד' נלחם לבדו מול השבועונים, כשהוא אינו זוכה לגיבוי משאר היומונים הממסדיים, יכולה להוכיח, למי שצריך הוכחה, כי יסודו של המאבק החדש, אינו בהררי קודש, אלא מאבק כלכלי טהור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}