כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אלי ישי מאיים: "אתבצר במתחם קבר שמואל הנביא, אם המקום לא ייפתח"

המאבק נגד החלטת המינהל האזרחי לסגור מדי ערב את מתחם קבר שמואל הנביא - עולה מדריגה • בפתח ישיבת שרי השביעייה, הודיע השר אלי ישי לשר הביטחון ולאלוף דנגוט, כי אם לא יודיע המינהל עד הערב על פתיחת המתחם - "אתבצר במקום יחד עם רבבות מתפללים" • מאחורי הקלעים: נסיונות תיווך של מנכ"ל המקומות הקדושים • סערה

סערה. מתחם קבר שמואל הנביא
סערה. מתחם קבר שמואל הנביא

התבערה שפרצה סביב קברו של שמואל הנביא, הסמוך לשכונת רמות בירושלים - הולכת ומתעצמת לכדי ממדים לאומיים. מה שהחל כמאבק של מספר תמהונים, הולך וצובר תאוצה, ונראה כי אם לא יימצא פיתרון מהיר ויעיל, אנו עומדים בפתחה של סערה לא קטנה.

עוד בנושא:

כוחות יס"מ פשטו על קבר שמואל הנביא בו התבצרו תמהונים • תמונות בלעדיות
ח"כ מקלב תוקף את מג"ב: "מקומות קדושים אינם ניתנים לסגירה"

ההחלטה עליה הכריז המינהל האזרחי, ועליה פורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', קבעה שהמתחם ייסגר מידי לילה למשך מספר שעות, וזאת מסיבות שונות. בין הסיבות: שהמקום לא ייהפך לאתר לינה עבור מחוסרי בית, ההופכים את אתר הקבר למקום מגוריהם.

גורמים שראו את עצמם נפגעים מההחלטה, החליטו לפתוח במאבק. ככל שעוברות השעות, נראה כי המאבק הולך ומקבל הד ציבורי, שמסתמן כי יכריח לבסוף את הרשויות לשנות את ההחלטה.

אמש (ב') ביקר במקום ח"כ אורי מקלב, שביקש מרשויות הצבא לפתוח את מתחם הקבר למתפללים המבקשים לפוקדו בשעות הערב דווקא.

היום עלה המאבק מדרגה, כאשר יו"ר ש"ס השר אלי ישי פנה לשר הביטחון אהוד ברק ולאלוף איתן דנגוט, מתאם הפעולות בשטחים. בפנייתו המתוקשרת, הודיע השר לברק ולדנגוט, כי אם בעיית קבר שמואל הנביא לא תיפתר עד הערב, בכוונתו להגיע הלילה ולהתבצר במתחם, יחד עם מאות מתפללים. לא פחות.

דבריו של השר ישי לשר הביטחון, נאמרו בפתח ישיבת השביעייה, שהתכנסה בצהריים במשרד ראש הממשלה בירושלים לדיון סודי.

בשיחה שקיים היום השר ישי עם העיתונאי נועם זיגמן מאתר 'לדעת נט', סיפר שר הפנים כי פנה לשר הביטחון ואמר לו: "לא ייתכן שתפילות הנערכות אלפי שנים מאז פטירת שמואל הנביא, ייפסקו בהחלטה יוצאת דופן וחד צדדית.

"זה דבר מוזר", אמר ישי לברק, "ואני מתנגד לכך. זה לא יעבור לסדר היום. אני מתכוון להתבצר שם יחד עם המתפללים, ולהביא לשם רבבות מתפללים". שר הביטחון ברק השיב לישי כי בכוונתו לטפל מיידית בנושא. עוד אמר השר ישי: "אם יהיה צורך בפעולות נוספות בממשלה, אעשה זאת".

החלטתו של השר ישי להגיע הלילה למתחם עם הציבור הרחב, באה לאחר שביומיים האחרונים התברר כי אנשי המינהל האזרחי החליטו במפתיע לסגור את המתחם לציבור בשעות הלילה, על פי צו מינהלי שהוציאו.

בלילה הראשון התעמתו עם שוטרים מספר מתפללים שביקשו לפקוד את הציון הקדוש, אחד מהמתפללים נעצר. אתמול כבר הגיעו למקום שוטרים רבים מתוגברים בשוטרי יס"מ.

אמש הגיעו מאות למקום, והלילה צפויים להגיע רבים, והערכה היא כי פרסום הדבר יביא להגעתם של אלפים, שכאמור אחד מהם צפוי להיות שר הפנים אלי ישי.

מאחורי הקלעים נעשים נסיונות רבים להביא להרגעת הרוחות. אחד מקרב אלה שעומדים בחזית ניסיונות הפשרה הוא יוסף שוינגר, מנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים. בימים האחרונים נערכו מספר פגישות בינו לבין נציגי המשטרה, במטרה להגיע להסכם שיהיה מקובל על כל הצדדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}