כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אויבי איש אנשי ביתו: דתיים נלחמים נגד התחרדות העיר לוד

העיר לוד מסומנת בקרב נציגי הציבור החרדי כפיתרון עבור אלפי זוגות צעירים הנאנקים במחסנים ובתת-תנאים • לפני שהטרקטור הראשון הניח את גלגליו בשטח, יוצאים נציגי הציבור בעיר נגד 'התחרדות' העיר • המבוכה: בין הלוחמים, גם נציגי הציבור הדתיים

העיר לוד. מאבק נגד החרדים
העיר לוד. מאבק נגד החרדים

האוכלוסייה החרדית הולכת ומתרבה, והצורך במקומות דיור במקומות מרכזיים בארץ עולה בהתאם.

עיתון 'מעריב' הקדיש הבוקר (ג') כתבה נרחבת על ההתמודדות בעיר לוד נגד הבנייה בשכונת אחיסמך, שאמורה להפוך לפרויקט עבור הציבור החרדי. העובדה המפתיעה בסיפור הבא שהנלחמים נגד הבנייה החרדית הם לאו דווקא חילונים אלא גם יהודים חובשי כיפה.

מדובר בפרויקט עתידי של הציבור החרדי שצפוי לפתור את מצוקת הדיור לפחות באופן חלקי- שכונת אחיסמך, העתידה להיבנות ולכלול כ3000 יח"ד.

1700 מתוכם אותם יחידות כבר נרכשו ע"י חברת "ועד הדיור השביעי" המקדמת בנייה לאוכלוסיה החרדית. על 1300 יח"ד הנותרות נאבקים התושבים כשמצד אחד עומדים היזמים החרדים ומן העבר השני היזמים החילוניים.

הכל מתחיל מתוכניותיו של רה"מ לשעבר, אריאל שרון. שרון הביע רצון עז להכריז על העיר כאזור עדיפות לאומית א' כחלק מהתוכנית לשיקום העיר. התוכנית שכבה בשנים האחרונות במגרה והעלתה אבק. בחודשים האחרונים היה מי שניסה לנער את הדפים ולהוציאה מהמגרה את התוכנית אבל לטענתו הוא נתקל בקשיים מצד גורמים שונים.

במשרד הפנים ובמשרד הבינוי והשיכון, לטענתו העדיפו להקצות את השטחים הללו לציבור החרדי והערימו קשיים על אותו גורם שרצה לקדם את הבנייה דווקא לציבור החילוני.

אהרון אטיאס, מנהל הגרעין התורני מתריע ואומר כי גם הציבור הדתי אינו ערוך לאוכלסיה חרדית כה גדולה וזה רק יפגע בעיר, "לשלוח אלינו 3,000 משפחות חרדיות, שיהוו 25 אחוז מאוכלוסיית העיר, זה לא נכון - לא מבחינה חברתית ולא מבחינה כלכלית. שכונה כזו תגרום לעיר לאבד את הזהות שלה ולוד תהפוך לעמנואל או לבית שמש 2. אם כבר מייבאים אוכלוסייה אז שתהיה כזו שיש לה מה לתרום לעיר".

במשרד השיכון דחו את הטענות לגבי יד מכוונת של ש"ס בשכונה המדוברת וטענו כי התוכנית העתידית רק תעשה טוב לתושבים בעיר לוד. מנגד גורמים אחרים במשרד הודו כי הסיכויים גדולים שאת יחידות הדיור הנותרות ירכשו יזמים חרדים למרות המאבק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}