כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שערוריית הכשרות החדשה: שרוולי חזירים וטריפות בנקניקות 'כשרות למהדרין'

בשיעורו השבועי חשף אמש הרב שמואל אליהו שערוריית כשרות חמורה: נקניקיות המשווקות בארץ תחת כשרויות מהודרות, עטופות בשרוולים העשויים מעור חזיר וטריפה • "יש גורם ברבנות שנלחם מבפנים לאפשר את זה", גילה הרב • כל הפרטים

צילום אילוסטרציה. לנקניקיות שבתמונה אין קשר לנאמר בכתבה
צילום אילוסטרציה. לנקניקיות שבתמונה אין קשר לנאמר בכתבה

בשיעורו השבועי המתקיים בבית הכנסת של אביו בקרית משה בירושלים, חשף אמש רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, פרשיית כשרות שערורייתית חדשה. כרב מוביל בתחום הכשרות ברבנות הראשית - סיפר הרב כי באחרונה מתמודדים אנשי הרבנות עם סוגיה קשה: שרוולי הנקניקיות המשווקות בארץ, חלקן בכשרות מהודרת, עשויים ברובם מחומר של חזירים וטריפות.

לדברי הרב, "מדובר בבעיה שהיא קשה יותר מבעיית הג'לטין, משום שבג'לטין לא היה תחליף בהתחלה ורק היום יש לזה פתרון הלכתי. אבל כשמדובר בשרוולים כאלו יש לזה תחליף, ניתן לקחת שרוולים שעשויים מבהמות כשרות ולא אלו מחזיר".

הרב אליהו סיפר כי באחרונה הגיעה הבעיה הקשה אל שולחן הרבנות הראשית, ובמהלך דיון בוועדה בה דנו על הנושא המדובר הגיעה הצעה חדשה של חברה מסוימת המבקשת לייבא מחו"ל שרוולים מהסוג הבעייתי. הרב אליהו מספר כי רבני הוועדה אמרו לראשי החברה: "אנחנו לא מאשרים לכם להביא את השרוולים הללו".

החברה שהצעתה עמדה על הפרק ניסתה להפציר ברבנות הראשית ולומר כי השרוולים עוברים תהליך מסודר בו הם נשטפים בסיד ועוד כמה וכמה שלבים של ניקוי, אבל ברבנות לא נכנעו ואמרו כי "אי אפשר להאכיל את כל עם ישראל בזה, למרות שיש פוסקים שנוטים להתיר זאת באופן כזה".

הרב אליהו טען כי מדובר בהונאת ציבור שחברות מסוג אלו עושות. אם הציבור היה יודע הוא לא היה רוכש את המוצרים הללו, הסביר הרב. כעת מבטיחים ברבנות הראשית על הכוונה להילחם בדבר ולהביא את הנושא למודעות הציבור.

עוד נודע לרב אליהו כי ברבנות הראשית ישנו גורם שמטרתו לגרום לבעיות דווקא במקרה כזה והוא זה שנלחם על כך שחברות שמשווקות את השרוולים יקבלו הכשר של הרבנות הראשית למרות כל החומרים הטמונים שם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}