כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

תיעוד מצמרר מבית החולים 'ברזילי': "זו התעללות בחולים" • וידאו

צוות חדשות ערוץ 10 בילה בוקר שגרתי בבית החולים 'ברזילי' באשקלון ומביא תמונות קשות של המציאות הבלתי-אפשרית בבית החולים - שהפך לאחד העמוסים והזנוחים בישראל • צפו בתיעוד המצמרר

תפוסה בלתי ריאלית בבית החולים. צילום: מתוך הוידאו
תפוסה בלתי ריאלית בבית החולים. צילום: מתוך הוידאו

צוות חדשות 10 שבילה בוקר שגרתי בבית החולים ברזילי באשקלון מביא הערב (שני) תמונות קשות של המציאות הבלתי אפשרית בבית החולים - שהפך לאחד העמוסים והזנוחים בישראל.

החורף עוד לא הגיע והתפוסה בברזילי מגיעה ל-160%. הרופאים הבכירים מיואשים ומודים שלא היו ממליצים לבני משפחותיהם וחבריהם להגיע למקום כדי לקבל טיפול.

בכל חלל פנוי שנוצר בחדר המיון מכניסים מיטה, עד שבקושי אפשר לנוע במקום. בחוץ נמצאת שיירה של אמבולנסים שמחכה להוריד את המטופלים, וגם בחדר המיון עצמו ישנם ממתינים רבים. ההמתנה עלולה לקחת שעות, ואם מישהו מהחולים מתעלף - היחידים שניגשים אליו הם אנשי הביטחון, כשאף אחד לא יודע מתי הרופא יגיע.

"לא הייתי מביא את החברים שלי ואת המשפחה שיל לבית החולים שבו אני עובד. בעומס כזה אי אפשר לטפל - לא במחלקות הפנימיות ולא במיון", אומר סגן מנהל חדר המיון, ד"ר דרזון חשמונאי.

המצב במחלקות הפנימיות חמור לא פחות. מנהל אחת המחלוקות, פרופסור שמואל אורן, מציג את מחלקתו שבה מאושפזים 55 חולים - למרות שהמקום מיועד ל-38 חולים בלבד. אפילו חדר האוכל של המחלקה הפך למקום אשפוז עבור שישה עד שמונה חולים.

"לא פעם ולא פעמיים, כשאנחנו בודקים אישה, בן אדם מכניס את הראש ומציץ. אני לא יודע איפה קיימת רפואה כזאת. אנחנו עוברים בכל רגע נתון על חוק זכויות החולה", מבהיר אורן.

מנהל מחלקה אחר, פרופסור דורון זמיר, מוסיף: "למעט מקרי חירום שאין ברירה, בהחלט לא הייתי שש לאשפז בן משפחתי בתנאי אשפוז כאלה. זו התעללות בחולים הפנימיים". לדבריו, חלק מהרופאים שוקלים לעזוב: "המתמחים מיואשים וגם הרופאים הבכירים מתחילים לדבר על עזיבה. אין למה לצפות מבחינת שיפור בתנאים".

בעקבות המצב יזמו הרופאים פגישה עם מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, שהגיע לבחון את העניין מקרוב. הרופאים הבהירו בפניו כי אינם מתכוונים להמשיך לעבוד בתנאים הנוכחיים. "נקבע לנו מכסה ולא נעבור אותה. אם יגיעו חולים נוספים, נחזיר אותם למיון", אמרו הרופאים.

קטע הוידאו באדיבות חדשות 10.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}