כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שתו מי ברז וצחצחו שיניים

דוח משרד הבריאות: המים מהברז טובים לשתייה אבל אין בהם מספיק פלואור המגן על השיניים. אין סיבה לצרוך מים מינרלים אבל כן חשוב לא להסתמך על מי השתייה ולהשתמש בפלואור בעת צחצוח שיניים

שתו מי ברז וצחצחו שיניים
עוזי ברק

אפשר לשתות מהברז: נתוני משרד הבריאות אודות איכות מי השתייה מעלים כי במעל 99% מהדגימות לא נמצאו זיהומים במים. אך במרבית הדגימות, שיעור הפלואור היה נמוך מהרמה הנדרשת להגנה על השן.

דו"ח של משרד הבריאות בנושא איכות מי השתיה בישראל, מעלה כי בדגימות התקופתיות שנעשו ב-2009 על-ידי המשרד, נמצאו מרבית הדגימות תקינות והמים הינם ברמה גבוהה. אך בשני שליש מהדגימות לא הייתה תוספת פלואור בשיעור המועיל לבריאות השן.

בשנת 2009 בוצעו כמעט 86 אלף דגימות מים בכל הארץ, וכמעט לא נמצאים זיהומים חיידקיים. רק ב-0.26% מהן נמצא זיהום, כשברוב המקרים היה מדובר בארוע חולף שתוקן.

ישובים בהם נמצא זיהום במים היו מסעדה, ג'יסר א-זרקא והמועצה האזורית בסמ"ה-ברטעה שבאזור חיפה ועוד יישובים קטנים. אך לאחר טיפול בחריגות, נעלם הזיהום.

עם זאת, למרות שישנה חובה לפי החוק להוסיף פלואור למי השתיה, לטובת שמירה על בריאות השן, ברוב הבדיקות שנעשו נמצאו ריכוזים לא מספקים של פלואור במים. בשני שלישים (67%) מהדגימות נמצא ריכוז פלואור הנמוך מהרמה המזערית המתאימה להגנה על בריאות השן (פחות מ-0.7 מ"ג לליטר).

בשנת 2009 נעשו 1,997 בדיקות לפלואוריד ברשת האספקה ב- 554 ישובים. בהשוואה לשנתיים קודמות חלה ירידה במספר הבדיקות לפלואוריד ובמספר הישובים שנדגמו.

הוספת הפלואור למים היא כורח חוקי שמשרד הבריאות תומך בה ולדבריו הפלואור הוכח כמוסיף לבריאות השן. אך יש הטוענים כי הפלואור מזיק ופוגע באיברים חיוניים אחרים ויתכן וזו הסיבה לאי יישום החוק בעניין. אך משרד הבריאות הורה באופן חד משמעי שיש לקיים את החוק כלשונו והמפרים אותו יועמדו לדין.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}