כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שלושה ערבים, כביש חשוך, ואברך אחד מבועת • תושבי ביתר, היזהרו

את הלילה האחרון לא ישכח יעקב, אברך צעיר תושב ביתר, לעולם • בשעת לילה מאוחרת, בכביש עוקף חוסאן, התנגש ברכבו בעוצמה רכב ובו שלושה ערבים • איך זה נגמר, ולמה החיילים לא התייצבו לימינו? • דובר מחוז ש"י במשטרה: לפני כשבועיים וחצי היה נסיון חטיפת רכב על אותו ציר

התפרעויות ערבים. תמונת אילוסטרציה
התפרעויות ערבים. תמונת אילוסטרציה

את הלילה הזה, לא ישכח יעקב, אברך צעיר, תושב העיר ביתר עלית, לעולם.

בשעות הערב המאוחרות חזר יעקב מעיסוקיו בירושלים, כשהוא נוהג במכוניתו לעבר עיר מגוריו. באחד מעיקולי הדרך, בסמוך לכביש עוקף חוסאן, הבחין יעקב ברכב עם אורות כבויים, בו ישובים שלושה צעירים ערבים. "לא השקעתי ברכב הזה מחשבה יתירה", מספר יעקב ל'בחדרי חרדים', "והמשכתי בנסיעתי".

"באמצע העליה", הוא מתאר בקול נרגש, "אני מבחין במראה כי הרכב בו ישובים הערבים מתקרב לעבר רכבי במהירות גבוהה, ולאחר שניות בודדות, הוא התנגש בפגוש של רכבי במהירות גבוהה. רציתי לעצור על מנת לבדוק מה קרה, אך מבט נוסף במראה הבהיר לי כי מדובר בשלושה צמאי דם, מהם לא אקבל את פרטי הביטוח, וזאת בלשון המעטה".

יעקב לחץ על דוושת הגז, והגביר את מהירות הנסיעה. אלא שזה לא עזר, הערבים האיצו אף הם, והתנגשו ברכבו מאחור, שוב ושוב. הסכנה הייתה מוחשית, ויעקב החל למלמל פסוקי תהילים.

"בד בבד, התקשרתי למוקד 100 של המשטרה, וסיפרתי להם על המתרחש בשידור-חי. הכביש מפותל ומסוכן, והמהירות בה נסעתי לא התאימה לתנאי הדרך. המוקדנית מהצד השני של הטלפון, הורתה לי שלא לעצור בשום אופן, ולהמשיך לנסוע במהירות האפשרית, בכדי להימלט מהם.

"תוך כדי הנסיעה", הוא ממשיך את סיפורו, "ראיתי ג'יפ צבאי שנסע לאיטו על הכביש סמוך לכניסה לביתר עילית. חסמתי אותו, וסיפרתי לחיילים במהירות על מה שאירע".

החיילים שישבו בג'יפ לא הראו להיטות לעסוק במקרה, והודיעו ליעקב כי אין זה מתפקידם לעסוק במקרים שכאלה, וכי ג'יפ אחר ששהה במרחק של כ-300 מטר מטפל בכך. "הסברתי להם כי שעון החול הולך ואוזל, וכל דקה חשובה כדי ללכוד אותם, אך החיילים המשיכו בשלהם, תוך כדי שהרכב ובו שלושת הערבים, ביצע פניית פרסה ונמלט מהמקום".

יצויין כי, לפני כשבוע הצליחו צעירים ערבים לגנוב רכב באותה שיטת פעולה, זאת לאחר שתושב העיר ביתר עצר את רכבו, על מנת לברר מדוע הצעירים הערבים התנגשו בו מאחור. הערבים הותירו אותו בצד הדרך, ללא כלי רכב, אך בסיעתא דשמיא לא נגמר האירוע בפגיעות בנפש.

בשיחה עם גיל אלחדד, דובר מחוז ש"י של המשטרה, נמסר: "לפני כשבועיים וחצי היה נסיון חטיפת רכב על אותו ציר. נעצרו שלושה חשודים, והם שוהים עדיין במעצר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}