כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

שמח באוצר: בבוקר - הבג"ץ תוקף; בצהריים - מכתב תמיכה

יום סוער במסדרונות משרד האוצר: בשעות הבוקר שיג בג"ץ צו המורה לממשלה להסביר מדוע החליטה להגיש תקציב דו-שנתי • בשעות הצהריים הונח על שולחן שר האוצר מכתב תמיכה מבכירים בצה"ל, המעודדים את יוזמתו לפטור בחורי ישיבות משירות צבאי

השר יובל שטייניץ. מוחמא ומותקף
השר יובל שטייניץ. מוחמא ומותקף



יום סוער במסדרונות משרד האוצר בקרית הממשלה בירושלים: בשעות הבוקר (ב) שיגר בג"ץ צו על תנאי המחייב את הממשלה לנמק בתוך 90 יום, עד למועד הדיון הבא, מדוע לא יבוטל חוק התקציב הדו-שנתי. הצו ניתן כמענה לפנייתו של ח"כ רוני בר-און מקדימה.

בר-און, שר אוצר לשעבר, טען בעתירתו, כי תקציב דו-שנתי מפחית מיכולתם של נבחרי העם להשפיע ולפקח עליו, וכי הוא פוגע בעקרונות חוק יסוד משק המדינה. עוד נטען בעתירה, כי החוק פוגע במרקם היחסים העדין שבין הממשלה והכנסת.

שופטי בג"ץ הבהירו לנציגי הממשלה בדיון היום, כי העתירה מעלה שאלות כבדות משקל, אשר ראוי להתייחס אליהן, ולפיכך ניתן הצו על תנאי.

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, הגיב לעתירה ואמר כי חוק התקציב הדו-שנתי הוחל בארץ לאחר שנבחן באופן מעמיק ולאחר שהליקויים שהיו בו תוקנו והובהר כי הוא מועיל ומייצב את הכלכלה הישראלית. עוד הוסיף ריבלין, כי ברבות ממדינות ה-OECD עוקבים בעניין אחרי המודל הישראלי ושוקלים לעבור למתכונת דומה.

ח"כ אופיר אקוניס, המשמש כיו"ר צוות התגובות מטעם הליכוד, דחה את טענותיו של בר-און, ואמר כי העתירה הוגשה ממניעים פוליטיים קנטרניים, ואין מאחוריה תוכן ענייני הראוי להתייחסות.

ובצהרים - הגיעו המחמאות

בתוך כך, על רקע מלחמת האידאולוגיה בישראל על יוזמת שר האוצר, יובל שטייניץ, לפטור את בחורי הישיבות והאברכים משירות חובה בצה"ל, מגיעה היום תמיכה מפתיעה דווקא מצד בכירים בצה"ל.

חברי התנועה לצבא מקצועי, הכוללים גם קציני צה"ל במיל' וחיילים לשעבר, שלחו מכתב לשר האוצר, בו הם מחזקים את ידיו. כך מדווח אתר 'גלובס'.

"צהל אינו זקוק לעוד אלפי חיילים וניתן וצריך לצמצם את מספר החיילים שצה"ל מגייס כבר כיום. כאשר יתבטל גיוס החובה יתקיים סוף סוף שיווין מלא".

אולם תמיכתם של חברי התנועה לא באה חינם. התנועה דורשת, כי צה"ל יצמצם את כוח האדם הרב שיש היום במדינה, ובתמורה להיטיב את תנאי השירות ומתן הכספים הניתנים לחיילים שמשרתים את שירותם המלא והחובה.

בין השורות מציינים הכותבים, כי צריך להקים ועדת פטור מטעמי דת אשר תהיה רשאית לפטור משירות ביטחון מי שהצהיר בפניה כי ממניעים או טעמים דתיים הוא אינו יכול לשרת בצה"ל, כדוגמת בחורי ישיבות או אברכי כולל.

בנוסף מבקשים חברי התנועה להפסיק להציע הצעות לחרדים להתגייס לצה"ל בתנאים מפליגים, לעומת שאר המגויסים - דבר העלול להוות פגיעה בכבודם של שאר המתגייסים.

החתומים על המכתב הם ירון לרמן - יו"ר (משותף) של התנועה לצבא מקצועי; סא"ל (מיל') אורי רמון; סרן (מיל') עפרי רביב; סרן (מיל') דוד שמעון; סמ"ר (מיל') אנטוני וולקוביצקי; סמ"ר (מיל') מאיר ברסלויער.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}