כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

חסידי ברסלב פרצו ללשכת ראש העיר באלעד: "איפה המזגנים?"

מנהלי והורי ילדי ת"ת ברסלב הגיעו לדרוש מראש עיריית אלעד: קיים ההבטחות להתקין "אחרי החגים" מזגנים בת"ת • משלא מצאו אותו - צעקו ואיימו על בעלי תפקידים בעירייה • אחד מאנשי הקבוצה שפך כוס קפה רותח על היועץ המשפטי - והמשטרה הוזעקה • והיכן היה יצחק עידן? ישב עם עו"ד במסעדה בפ"ת

ראש העיר, יצחק עידן, עם חברי המועצה. צילום: יצחק לב ארי
ראש העיר, יצחק עידן, עם חברי המועצה. צילום: יצחק לב ארי



העיר החרדית אלעד אוהבת לככב בכותרות: קבוצה של חסידי ברסלב נכנסה היום (ב) ללשכתו של ראש העיר, יצחק עידן, כדי לדרוש ממנו לקיים סדרת הבטחות אותן הבטיח לפני תחילת שנת הלימודים. אלא שראש העיר לא היה באותה עת בלשכתו, ומשאנשי הקבוצה לא מצאו את מבוקשם, התלהטו הרוחות והם פתחו בקריאות ובצעקות נגד בעלי תפקידים אחרים שנכחו בבניין העיריה.

אם נדמה היה למאן דהו כי לאחר פיטוריו של מנכ"ל העירייה, יגאל גואטה, יירגעו הרוחות באלעד, והעיר תחזור לשקט ולשלווה כראוי וכנדרש לעיר חרדית - הרי טעות בידו. שבועות ספורים לפני תחילת שנת הלימודים תשע"א הבטיח ראש העיר סדרת הבטחות, בין היתר כי יספק מזגנים בכל הכיתות של ת"ת ברסלב.



בפגישה עם נצידי הת"ת אמר עידן, כי המזגנים יותקנו כבר בתחילת שנה, אך לטענת מנהלי הת"ת הדבר לא קרה. מנהלי הת"ת קיבלו את הבטחת ראש העיר, כי מיד "אחרי החגים" העניין יסודר, אך גם ההבטחה השנייה לא הוןבילה לתוצאות בשטח.

סבלנותם של ההורים ומנהלי הת"ת פקעה, ואלה החליטו לעשות מעשה. בשעות הצהריים הגיעו כולם אל בניין העירייה - לחפש את ראש העיר ולבקש ממנו, פנים מול פנים, כי יקיים את הבטחותיו לת"ת. משלא מצאו את ראש העיר, פנו אנשי הקבוצה אל בעלי תפקידים אחרים העירייה, ביניהם היועץ המשפטי.

מהר מאוד התלהט הוויכוח, עד כדי צעקות ואיומים, משני הצדדים. אחד מקבוצת הברסלב שלא יכול היה לשלוט בעצמו שפך כוס קפה חם על היועץ המשפטי, ומהר מאוד האלימות כבשה את התפקיד הראשי בהצגה היומית בעירייה.

הנוכחים, שהיו עדים למעשה האלים, מיהרו להזמין משטרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי באותה עת שהתחוללה המהומה בבניין העירייה, ישב ראש העיר יחד עם עו"ד אותו שכר, במסעדה בפתח-תקווה. השניים שוחחו על התערבותו של ראש העיר ב'פרשת רווחה' המסעירה את אלעד בשבועיים האחרונים.

במרכז הפרשה עומדת הוראה של משרד הרווחה, לפני חג הסוכות, לפיה זוג הורים חרדים בעיר, לא יוכלו להמשיך לגדל את ילדיהם בשל בעיות שונות. רב העיר, הרב מרדכי מלכה, הודיע כי הוא מוכן לקחת חסות על ילדי המשפחה, "העיקר שלא יסתובבו במוסד חילוני או ברחובות".

לעומת זאת, משרד הרווחה, בעידודו של ראש העיר, החליטו להעביר את הילדים למוסד חינוכי חילוני בירושלים.

הבוקר (ב') קיבל ראש העיר הוראה מפורשת מראשי ש"ס, לפיה עליו לאפשר לילדים להיכנס חזרה למוסד בעיר, ושיאפשר לרבני העיר לפעול בנושא ללא כל התערבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}