כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

מה חיפש ראש אכ"א אצל האדמו"ר מבעלזא?

ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף אבי זמיר, הגיע לביתו של האדמו"ר מבעלזא: רוצה להגדיל את מספר החרדים המתגייסים לצבא • האדמו"ר לאלוף: "במצב של מלחמה הצבא הוא צורך חיוני כמו הרפואה. כל עיר צריכה רופאים אבל לא כל תושבי העיר צריכים ללמוד רפואה"

האדמו"ר מבעלזא
האדמו"ר מבעלזא

פגישה יוצאת דופן התקיימה אתמול (א') בירושלים: ראש אגף כוח אדם בצה"ל, האלוף אבי זמיר, ואנשי לשכתו סיירו בהיכל בית המדרש הגדול בקרית בעלזא ירושלים, ולאחר הביקור התקבלו בבביתו של האדמו"ר מבעלזא, לברכה.

בשיחתם העלה האלוף בפני האדמו"ר את גישתו האוהדת של הצבא לקליטת חרדים בפרויקטים כמו שח"ר לאברכים שסיימו את לימודיהם בכוללים ויוצאים לתעסוקה. במסגרת שח"ר לתעסוקה, הצבא מציב תנאים המאפשרים לאברכים אוירה של צניעות וכשרות, תוך שמירת אופיו וחינוכו של כל אברך, שיצא עם אותם ערכים ואותו לבוש אתו הגיע לצבא.

בוגרי הפרויקטים יוכלו להיקלט במערך ההכשרה המקצועית והתעסוקתית בחיל האויר ובמודיעין של צה"ל ומגוון אפשריות של תעסוקה עתידית גם במגזר האזרחי.

האדמו"ר בירך את האלוף והמלווים בברכת שנה טובה ובדרך צלחה והוסיף: "הקשר שלנו לארץ ישראל נובע רק מן התורה, יהודי מתפלל עומד מול ארץ ישראל וירושלים ומקום המקדש. הקשר בין האמונה וארץ ישראל הוא יסודי, לא רק בגולה אלא גם בתוך ארץ ישראל. במצב של מלחמה הצבא הוא צורך חיוני כמו הרפואה. כל עיר צריכה רופאים אבל לא כל תושבי העיר צריכים ללמוד רפואה.

"במדינות שאין בהם מלחמות, אפשר להתקיים בלי צבא ובלי מלחמה. אבל בשום מצב ובשום מקום, עם ישראל לא יוכל להתקיים בלי תורה ובלי אמונה. לכן כל צעיר יהודי צריך ללמוד תורה ולדבוק באמונה. זאת הדרך היחידה לחנך צעירים לקשר לארץ ולאהבת הארץ, אחרת אין שום אפשרות לקיים עם מוקף אויבים מסביב. רק באחדות המבוססת על אמונה חזקה ודבקות ביהדות, אפשר להחזיק מעמד לאורך זמן במצב של מאבק מתמיד מול כל השכנים מסביב".

לדברי גורמים בצה"ל, הפגישה התקיימה באווירה טובה. בצה"ל אישרו את קיום הפגישה ל'וואלה', ואמרו בתגובה כי היא התקיימה "כחלק מהמאמץ שמוביל צה"ל להרחבת הגיוס בכלל מגזרי החברה הישראלית ובמסגרת ההדברות שמתנהלת אל מול המגזר החרדי בסוגיה זו".

ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר, מוביל מאז מונה לתפקידו מהלכים שמטרתם גיוס החרדים לצה"ל. בעבר התבטא פעמים רבות אודות הצורך בגיוס בני הישיבות לצבא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}