כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

ליצמן: "באתי לנער את מערכת הבריאות - ואצליח"

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מצהיר בראיון ל'כלכליסט': "קשה לי להעיד על עצמי, אבל היום כולם יודעים שיש מי שמנהל את משרד הבריאות" • "יש לנו תוכניות, אבל קודם כל היה צריך לנער את מה שהיה כאן"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית
סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. צילום: קו עיתונות דתית

בראיון שהעניק הבוקר לעיתון 'כלכליסט', מצהיר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי אם יצליח לסיים את הקדנציה שלו במשרד הבריאות, הוא יעזוב את המקום כשהמשרד מתנהל כמו שצריך.

על התחושה שהמשרד לא עוסק בתכנון לטווח ארוך הוא אומר: "אני פשוט מכחיש מכל וכל. קשה לי להעיד על עצמי, אבל היום כולם יודעים שיש מי שמנהל את משרד הבריאות, וזה לא משרד האוצר ולא ההסתדרות הרפואית ולא אף אחד אחר. במפורש יש לנו תוכניות, אבל קודם כל היה צריך לנער את מה שהיה כאן. ברור שלא היה ניהול בכל הדברים".

על ההישגים הרבים שלו עד כה: "אני שמח שקודם כל הגענו להסכם תלת-שנתי עם האוצר, הכנסנו את טיפולי השיניים המשמרים לילדים עד גיל 14 בחינם, ביטלנו הוצאות של טיפות חלב, הבאתי תקציב לעוד 12 מכשירי MRI במקום העשרה הקיימים היום בבתי החולים, הבטחנו לשפר את מערכת הבריאות בפריפריה וקיימנו, בימים אלו נחלק 60 מיליון שקל לשיפור מצב בתי החולים בפריפריה והעברנו את חוק הביציות שהיה תקוע שנים. בנוסף, אנחנו בודקים הורדה של מחירי התרופות והורדת מחירי ההשתתפות העצמית בטיפולים במסגרת שירותי הבריאות הנוספים".

על התוכניות לעתיד הוא מצהיר: "יש דבר אחד שלא גמרנו וזה נושא הוספת המיטות בבתי החולים, אבל גם בו אנחנו בשיא המשא ומתן עם האוצר. ברור לנו שתהיה תוספת מיטות מסיבית שאולי תתפרס על כמה שנים, אבל עוד מוקדם לומר כמה".

על המחסור ההולך וגדל ברופאים: "בית הספר לרפואה שייפתח בצפת בעוד שנה ייתן מענה חלקי. בינתיים ראש הממשלה מציע להעלות את גיל פרישת הרופאים מ-67 ל-70. אני חושב שזה סביר מאוד כי רופא בגיל הזה עוד יכול לתרום. גם האוצר יודע שצריך להוסיף כוח אדם, ואנחנו נגיע לפתרון... עד שיהיה בית הספר לרפואה החמישי נוסיף תקנים".

ליצמן מוסיף ואומר: "אנחנו כיהודים דואגים לבריאות יותר מאנשים אחרים בעולם. אבל מעבר לכך, רוב מדינות העולם משבחות את מערכת הבריאות שלנו ורוצות ללמוד מאיתנו. שנית, הורדתי הוצאות כמו על טיפת חלב וטיפולי שיניים לילדים. וזה לא סוד שאני בודק את הורדת מחירי התרופות בגלל פערי המטבע".

את הראיון הוא מסיים באיחול לעזוב את המשרד כשמערכת הבריאות מתפקדת טוב יותר: "את משרד הבריאות הכרתי מעט מוועדת הכספים, כשנכנסתי אליו. ברור שהיום אני מכיר אותו טוב הרבה יותר, וזה גם משתקף בהסכם התקציבי שסיכמנו עם האוצר השנה לעומת זה שלפני שנה וחצי. אני הייתי רוצה לראות שבתי החולים לבריאות הנפש לא יהיו בגירעונות ויעברו שיפוץ, והייתי רוצה להשלים תוכניות כמו הרחבת טיפולי השיניים המשמרים בחינם עד גיל 18".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}