כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

כוחות יס"מ פשטו על קבר שמואל הנביא בו התבצרו תמהונים • תמונות בלעדיות

בשעות הערב המוקדמות הודיעה משטרת ישראל: קבר שמואל הנביא יסגר בימים הקרובים מידי ערב • עשרות ברסלבים שעטו למקום, והתבצרו במבנה עד לביטול רוע הגזירה • לאחר שהשטח התחמם, ושני דרי רחוב נעצרו, הצליחו ח"כ אורי מקלב ויוסף שווינגר להשיג רגיעה זמנית • כל הפרטים

הפריצה, הלילה. צילום: יוסי פורמנסקי
הפריצה, הלילה. צילום: יוסי פורמנסקי

דרמה של ממש בקבר שמואל הנביא: בשעות הערב קיבלו מתפללי בית הכנסת שנבנה על קברו של שמואל הנביא הודעה, כי החל מהשעה 23:00 יסגר המקום למתפללים, זאת למשך מספר שעות מידי יום.

לדברי המשטרה, בשל הצורך בשמירה על הסדר במתחם קבר שמואל הנביא, והיות ומסיבות ביטחוניות ובטיחותיות לא יוכלו כוחות משטרה לשהות במתחם בשעות הלילה - לפיכך לא יאפשר למתפללים במקום להתפלל בשעות הלילה. לאתר 'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה האחרונה, הביעה המשטרה את רצונה לסגור את המתחם מידי לילה, זאת בשל העובדה כי המקום הקדוש הפך למקום בילוי טרנדי עבור דרי הרחוב.

ההודעה שנמסרה על ידי שוטרים, שלוו על ידי כוחות יס"מ, התקבלה בהלם מוחלט. מספר טלפונים שערכו מנהלי המתחם הבהירו, כי כל צד מגלגל את האחריות על משנהו, ואין אף אחד שנוטל את האחריות על סגירת המתחם.

המנהלים שמורגלים בכגון דא, הזעיקו מהר מאד עשרות חברים מהאזור, והללו התבצרו בתוך מתחם הקבר, וסירבו לפנות אותו, עד שתבוטל רוע הגזירה, והודעה על ביטול סגירת המתחם תתקבל.

כוחות יס"מ גדולים הגיעו לאיזור, והתכוננו לפרוץ למבנה.

עד ראיה סיפר הערב ל'בחדרי חרדים' כי היה זה כפסע לפני שמהומת אלוקים תפרוץ במקום. כוחות היס"מ הספיקו לעצור שני דרי רחוב שהסתובבו באזור, ונראה היה כי בעוד דקות ספורות יועלו עשרות אברכים לזינזנה משטרתית בדרכם למעצר ממושך.

הנהלת ה'כולל' הממוקם במקום, לא ידעה את נפשה מהיסטריה. טלפונים היסטריים שהורמו מהמתחם המבוצר, לרב יוסף שוינגר - מנכ"ל המקומות הקדושים הבהירו להם כי העניין נמצא מבחינתו בעדיפות עליונה. "שווינגר אומר שזה יסודר", אמר אחד המנהלים למתבצרים חמומי המח. ואם שוינגר אומר, שוינגר מקיים.

ברגע האחרון, שניה לפני התפוצצות, הגיעו למקום ח"כ אורי מקלב, אליו התלווה יוסי שוינגר ויחדיו הקימו במקום חדר ישיבות מאולתר. השניים ביקשו מנציגי המשטרה להקפיא את סגירת המקום עד לדיון שייערך בוועדה לפניות הציבור ביום ג' הקרוב.

נציגי המשטרה, הסכימו לבקשה, אך ביקשו שהערב הזה ישאר המתחם סגור, וזאת עד לקבלת אישור מהדרגים הבכירים במשטרה. נציגי הנהלת המקום הסכימו להסדר המתגבש, וברגע האחרון נמנעה שפיכות דמים באזור.








































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}