כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"האבא והאמא עמדו בחוץ, וראו את בנם נשרף למוות. אי אפשר לתאר את הטרגדיה" • ראיון מצמרר

הטרגדיה המזעזעת שאירעה בעיצומו של חג שמיני עצרת בשכונת פלטבוש שבברוקלין, במהלכה נשרף למוות הילד אביגדור קרזני ז"ל, אינה מרפה מתושבי השכונה החרדית • ידיד המשפחה, שלום לוי, מגולל בראיון מצמרר ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות האסון, שלב אחר שלב • "האבא רץ להוציא את אביגדור, אבל כוחות ההצלה חסמו אותו בגופם" • לקרוא ולבכות

הבית הבוער
הבית הבוער

הטרגדיה הגדולה שאירעה בשכונת פלטבוש בברוקלין מסעירה את הרחוב החרדי בארה"ב: הילד אביגדור קרזני בן ה-8 מת כתוצאה מהדליקה הגדולה שפרצה בביתם בליל שמיני עצרת.

אסון בפלטבוש: בן 8 נשרף למוות; שניים מאחיו במצב קריטי

בשיחה מיוחדת עם כתב 'בחדרי חרדים' מגולל שלום לוי, ידיד המשפחה ומי ששהה במקום את מה שאירע: "ההורים לבית משפחת קרזני היו בסוכה שבקומה השנייה של הבניין. היות והם תושבי חו"ל הם ישבו לאכול את סעודת שמיני עצרת בסוכה.

"במהלך הסעודה הילדים התעייפו וההורים עלו לדירה שבקומה השלישית להשכיב אותם לישון. אחרי שהילדים נרדמו הם ירדו חזרה לסוכה והמשיכו לשבת שם.

"בתם של בני משפחת רוזנבוים, בעלי הבניין, שמעה את האזעקה של העשן ולאחר דקה מאז, היא שמעה בום ברעש גדול מכיוון הגג. היא לא ממש התייחסה לכך, כי חשבה שמדובר באזעקת שווא. הבת הנשואה שיצאה מהבית הבחינה, כי יש עשן רב מעל הבניין, ונזעקה אל תוך הבית, לספר על כך להוריה.

"האבא והאמא תפסו מיד את כל הילדים, יחד עם התפילין, ויצאו מהבית. הם עלו לביתם של משפחת קרזני וצלצלו בפעמון הדלת שלהם. אבל אף אחד לא ענה להם. בינתיים ההורים ישבו בסוכה ולא ידעו דבר על השריפה שמשתוללת בקומה למעלה.

"כעבור דקות ספורות, רק אחרי ששמעו את קול הרעש וההמולה הרבה ברחוב למטה, הבינו ההורים כי השריפה הגדולה פורצת מתוך ביתם. הם עלו מיד אל הדירה שבקומה השלישית, וראו כי בתוכה משתוללת שריפה גדולה.

"ההורים התחילו להיכנס כדי להוציא את הילדים מהבית. היו בפנים שישה ילדים. בשביל להוציא את כולם כשהם ישנים היו צריכים להיכנס יותר מפעמיים כל אחד. בפעם השנייה, כשאב המשפחה נכנס לתוך הדירה, הוא נכווה כוויות חזקות בגופו.

"הם הצליחו לחלץ חמישה מילדיהם. כשאבא רצה להוציא את אביגדור, חסמו אותו בגופם כוחות ההצלה, זאת לאחר שהם ראו את רמת הכוויות שהוא נכווה כשנכנס פנימה בפעמים הקודמות. קשה לתאר את הצעקות של האבא והאמא, כשהם עומדים בחוץ ויודעים שיש להם ילד נוסף בתוך הבית הבוער.

"כוחות ההצלה טענו כי אין מצב שאבא ייכנס לתוך הדירה וייצא חי יחד עם בנו. 'הם שניהם יישרפו למוות', אמר אחד הכבאים שם.

"כעבור 20 דקות, לאחר שרחובות שכונת פלטבוש ואזוריה נחסמו לתנועה לגמרי, יצאו אנשי ההצלה עם הילד אביגדור ז"ל בן ה-8. את שאר בני המשפחה הסיעו כוחות ההצלה לבית החולים הסמוך, שם כולם אושפזו כשהם סובלים מכוויות קשות ומשאיפת עשן.

"שניים מבני המשפחה נמצאים במצב אנוש. אחת מהילדות איבדה את כל הרגל שלה כתוצאה מהשריפה במקום".

הלווית הילד אביגדור ז"ל, יצאה בשעות הצהריים (שעון ניו יורק) מבית המדרש של הגאון רבי אביגדור מילר זצ"ל בפלטבוש.

ציבור הגולשים מתבקש להעתיר בתפילות ובקריאות תחנונים עבור בני המשפחה:

חנה בת שרה. שמעון בן חנה. נתן צבי בן חנה. מרים בת חנה. יצחק אייזיק בן חנה. ועטיא בת חנה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}