כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

התכנון: רצח בדם קר • הנס: תושיה וקור רוח • השליחים: 'השומרים' • פרסום ראשון

מתפללי שטיבעל 'יגדיל תורה' בשדרה ה-18 בשכונת בורו-פארק שבברוקלין זכו השבת לקידושא רבא שערך אחד מנכבדי הקהילה הגוראית בניו יורק, הרב קלמן מנדלסון • במהלך הקידוש הם שמעו את הסיפור שמסעיר את השכונה בימים אלו: כך ניצלה 'פיצה מנדלסון' מלינץ' אותו תכנן לבצע צעיר אלים

פיצה מנדלסון. נס של ממש
פיצה מנדלסון. נס של ממש

דרמה של ממש בשדרה ה-18 בשכונת בורו-פארק שבברוקלין: במרכז השדרה, הממוקמת בטבורה של השכונה החרדית, פועלת 'פיצה מנדלסון'. המסעדה, שהפכה מזמן למוסד של ממש, מהווה מקום מפגש לשד"רים ישראלים, לאמריקנים חובבי אוכל טוב, ואפילו גויים לא מעטים מנצלים את זמנם החופשי בכדי ליהנות מתבשיליו של בעל המקום, מנכבדי וחשובי חסידות גור בניו-יורק, הרב קלמן מנדלסון, שידוע בעיר כולה בזכות מעשי הצדקה והחסד אותם הוא רודף בוקר, צהרים וערב.

אלא שאת הדרמה שהתרחשה במסעדה בעיצומם של ימי חול המועד, לא ישכחו תושבי בורו-פארק עוד זמן רב: בצהרי היום נכנס אל המסעדה צעיר שאינו מבני ברית, ואכל במשך שעה ארוכה ממיטב המעדנים. לאחר שמילא את כרסו, יצא הצעיר בשחצנות מהמסעדה, מבלי שטרח לעבור בקופת התשלום.

האיש שעל הקופה, ר' ישראל קלוגמן, רץ אחריו וביקש ממנו להסדיר את התשלום על ארוחתו הדשנה. אלא שבמקום להוציא את הארנק, שלף הצעיר סכין ארוכה ומשוננת מכליו, ואיים על האברך הצעיר כי ירצח אותו.

ר' ישראל רץ חזרה אל תוך המסעדה, ועקב בחרדה אחר הצעיר שנמלט לעבר תחנת הרכבת הסמוכה. תוך כדי מעקב אחר מסלול ההימלטות של הסכינאי, חייג למכר קרוב שלו, מתנדב בארגון 'השומרים', ועדכן אותו במתרחש.

תוך דקות ספורות, הגיעו עשרות רכבים של מתנדבי 'השומרים' אל תחנת הרכבת, וביקשו בלשון שאינה משתמעת לשני פנים ממנהל התחנה לעצור את הרכבת, עליה עלה הצעיר המסוכן.

מנהל התחנה עצר את הרכבת ועידכן את המשטרה המקומית על ההתפתחויות. בתוך דקות ספורות, הגיעו כוחות משטרה גדולים לאזור, וסרקו את הרכבת.

לאחר דקות של אימה אותר הצעיר, כשבכליו שני סכינים. המשטרה, שחקרה אותו במקום גילתה כי מדובר בצעיר לו יש עברות אלימות רבות, ומעצרו לבטח יהפוך את רובע ברוקלין למקום בטוח יותר.

נציגי המשטרה הודו לארגון 'השומרים' על עזרתם בלכידת הפושע, והעלו על נס את פועלם בעיר. הרב קלמן מנדלסון, בעל המסעדה, ערך בשבת האחרונה קידוש גדול ב'שטיבעל' הגוראי בו הוא מתפלל, שם העלה על נס את ההשגחה הפרטית שליוותה את העובד המסור, שבנס ניצל מפגיעה קשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}