כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אימה בטבריה: אקדוחן איים על אשת רב העיר, והכה אותה נמרצות • חשיפה

הסיפור נראה כלקוח מסרט אימה: בליל שמחת תורה, נשמעו דפיקות בביתו של אב"ד טבריה הגרא"ד אויערבאך, בפתח עמד צעיר עם אקדח, שהיכה את הרבנית מכות נמרצות • לשמע הזעקות, הגיעו בני המשפחה, והבריחו את הצעיר • הרבנית סירבה להתלונן מפני קדושת המועד, והעבריין לא נמצא • בטבריה שוקלים להקים ארגון 'השומרים' בכדי להילחם בתופעה

ביתו של הגרא"ד אויערבאך בטבריה. צילום ארכיון
ביתו של הגרא"ד אויערבאך בטבריה. צילום ארכיון

ימי חג ומועד הם ימים המועדים לפריצות לבתי הפוקדים את בתי הכנסת והיוצאים להתארח מחוץ לביתם. גם בחג האחרון נרשמו מקרי התפרצויות רבים ברכוזים החרדים אלא שהשיא לא הגיע לידיעת הציבור ומתפרסם כאן לראשונה.

צעיר מטבריה, הגיע בחצות ליל שמיני עצרת לבנין מגורים הומה אדם בשכונה החרדית קרית שמואל שבעיר ונקש על דלת ביתו של אב"ד טבריה, הגאון רבי אברהם דב אוירבך. כשפתחה הרבנית לפניו את הדלת, שאל אותה הצעיר, כמשיח לפי תומו, אם בדירה מתגוררת משפחה ששמה מתנוסס על דלת הדירה בקומה שמתחת לדירת הרב.

הרבנית השיבה בשלילה ואז שלף לפתע הצעיר אקדח מולה. בעוד היא עומדת מופתעת תקף אותה הצעיר במכות נמרצות. שלשמע זעקותיה, הגיעה מיד אחת מבני משפחתה, והצעיר נס על נפשו תוך שהוא גומע את כל שלושת הקומות של הבנין.

בני משפחה ממרכז הארץ שהתארחו אצל משפחה אחרת בבנין מיהרו להזעיק את המשטרה, וזו הגיעה למקום בכוחות מוגברים. אולם לבקשת הרבנית נמנעו השוטרים מלרשום את פרטי המקרה החמור בעיצומו של החג. המשטרה פתחה בכל זאת במרדף אך התוקף עם האקדח לא נמצא.

במשטרה לא מוציאים מכלל אפשרות שום רקע לתקיפה הקשה ומדגישים כי העובדה שהתוקף עלה שלוש קומות בבנין מאוכלס, ופגע ברבנית נערצת שהיא עצמה אישיות מוכרת בעיר מגבירה את הצורך לבדוק האם מדובר בעוד עבירת רכוש אלימה, או שלתוקף היו ככוונות אחרות והוא כיוון לבית האב"ד דוקא.

בקהילה החרדית בטבריה שוקלים, בעקבות המקרה, וריבוי מקרי הפשע בקריה החרדית, להפעיל ארגון 'שומרים' שיתמודד עם התופעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}