כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

אסון בפלטבוש: בן 8 נשרף למוות; שניים מאחיו במצב קריטי

טרגדיה בשכונת פלטבוש שבברוקלין: אש שפרצה בליל שמיני עצרת בבית פרטי גבתה את חייו של אביגדור קרזני ז"ל, ילד בן 8 • בני משפחתו מאושפזים בבית חולים - שניים מתוכם במצב קריטי • אבי המשפחה סיכן את חייו מספר פעמים: נכנס אל תוך הבית הבוער כדי לחלץ את ילדיו • "ראיתי את אחד הילדים תלוי מחוץ לחלון, צורח וזועק לעזרה. זה היה מחזה נורא" • וידאו ותמונות

האם מרגיעה את אחד מילדיה
האם מרגיעה את אחד מילדיה

טרגדיה בשכונת פלטבוש שבברוקלין: אש שפרצה בליל שמיני עצרת (יום ד) בבית פרטי בשכונה גבתה את חייו של אביגדור קרזני ז"ל, ילד בן 8. בני משפחתו מאושפזים בבית חולים, שניים מתוכם מונשמים.

סמוך לשעה 21:30 התקבלו שיחות רבות במוקדי ההצלה וכיבוי האש באזור, שדיווחו על שריפה בבית הממוקם בשדרות P ורחוב ה-12. על פי הדיווח, ילדים היו לכודים בפנים.

כוחות ההצלה שהגיעו במהירות לזירת השריפה הצליחו להציל את חייהם של אנשים רבים, ביניהם משפחה בת 13 נפשות, שיצאה מהבניין ללא פגע.

משפחתו של הילד שניספה היא משפחה של גרי צדק. כל בני המשפחה מאושפזים בבית חולים כשרובם סובלים משאיפת עשן, כאשר, כאמור, שניים מהילדים מאושפזים במצב קריטי.

אבי המשפחה סיכן את חייו מספר פעמים, כאשר נכנס אל תוך הבית הבוער כדי לחלץ את ילדיו. אביגדור ז"ל בן ה-8 היה בעת שפרצה השריפה בקומה העליונה, שהפכה מיד למלכודת מוות, ולא הצליחו לחלצו בזמן.

עדי ראייה סיפרו, כי ההורים - יעקב וחנה - שהו בחוץ כאשר בפנים התחוללה הדרמה. "הם היו בתוך בסוכה ולא ידעו מאומה בתחילה", מספר מורדי סדאקה, תושב האזור.

האב ניסה למשוך את ששת ילדיו, שניים בכל פעם, כאשר האם עסוקה בהרגעת הילדים המפוחדים, תוך שהיא אוחזת בידו של בנה הצעיר ולוחשת לו שוב ושוב, "אמא כאן איתך".

"ראיתי את אחד הילדים תלוי מחוץ לחלון, צורח וזועק לעזרה", סיפר השכן דוד כהן, "עד שהכבאים הגיעו אליו לחלץ אותו. הלהבות הגיעו עד לב השמים. זה היה מחזה נורא".

עד ראיה נוסף שביקש לא להזדהות סיפר כי האב רץ אל האש כשהיא עדיין בוערת. "אני לא מבין איך הוא עשה זאת ונותר בחיים".

למרות מעשה הגבורה של האב, לא ניתן היה להגיע למיטתו של הילד אביגדור שהיה לכוד בין האש והעשן. מותו נקבע בבית החולים בקוני איילנד בחצות. "האב החזיק את ראשו ובכה ללא הפוגות", סיפר אחד הנוכחים במקום.

"הקהילה כולה באבל", אומר רב המקום, "מדובר באנשים מדהימים וכולנו בהלם. כל שמחת החג נעלמה מאיתנו".

גורם האש עדיין לא ברור, אך ההשערה כי פלטה חשמלית שהושארה בשימוש החלה את הטרגדיה. מספר מזרונים שהיו פזורים בבית, ככל הנראה סייעו לאש להתפשט. גורם במשטרה מסר כי האירוע תחת חקירה.

ארבעה הכבאים שהגיעו שפעלו בבניין סובלים גם הם מפציעות קלות.

ברוך דיין האמת.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}