כ"א אלול התשפ"ד
24.09.2024

"לא היה נשיא כמוך", סטר הגר"ע על לחיו של פרס גלריה וסיקור

כמיטב המסורת שאימץ לעצמו לפני שנים - עלה הבוקר נשיא המדינה שמעון פרס להקביל את פניו של הגר"ע יוסף בסוכתו הוא התקבל בחיבה מופגנת, זכה לצ'אפחות לרוב, וגילה לראשונה: פעם הייתי עובד דואר "הרב עובדיה הוא מרכז של רדיפת שלום", הצהיר פרס צלם בחדרי חרדים מגיש: סיקור ותמונות

"לא היה נשיא כמוך", סטר הגר"ע על לחיו של פרס  גלריה וסיקור
יעקב כהן

נשיא המדינה, שמעון פרס, הגיע הבוקר (יום ג') לביקור החג המסורתי בסוכת הרב עובדיה יוסף כשהוא מלווה ברב הכותל הרב שמואל רבינוביץ'.

הרב קם ממקומו לכבוד הנשיא וקרא: ברוך הבא כבוד הנשיא. הוא הרעיף עליו דברי שבח והלל, ואמר לו: לא היה נשיא כמוך, אתה יקירנו ואהובנו.

הנשיא בירך את מארחו לרגל יום הולדתו ה-90. פרס אמר כי "כבוד הרב הוא מרכז של רעיונות ואהבת ישראל", ועל רקע התבטאותו החריפה כלפי אבו מאזן, הבהיר כי הרב "הוא מרכז של רדיפת שלום".

הרב עובדיה אמר: "אני רוצה להודות לכבודו שמסר את מכתבי לנשיא מובארק". פרס ענה לו: "אני עבדתי פעם בדואר, זה לא חדש בשבילי".

לדברי הנשיא, מדובר במכתב בעל חשיבות גדולה מאוד משום "שהנשיא המצרי עומד כמו סלע איתן למנוע מלחמות וגם עומד כמו סלע איתן למען השלום".

פרס הוסיף כי בקרב המתחולל בעולם הערבי-המוסלמי בין איראן ל-22 מדינות ערב יש למובארק תפקיד חשוב. "אנחנו רוצים מדינות עצמאיות, אנחנו לא רוצים שלטון של אימפריה איראנית עם הנשק שלהם, הטרור שלהם והשנאה שלהם".

עוד סיפר, כי הנשיא המצרי מאוד העריך את מכתבו של הרב עובדיה. הרב ענה לו: "כתבתי לו כמה דברים יפים, בשביל לעודד אותו". הנשיא הוסיף להחמיא לרב על האיגרת וציין כי לרב יש "קליגרפיה וסגנון שאין דומה לו".

הנשיא אמר לרב בפגישה ששני הדברים המרכזיים שהעם היהודי זקוק להם כעת זה השגת שלום כדי להבטיח את ביטחון המדינה וחידוש התקומה הרוחנית כדי להוריד את רמת האלימות בארץ. פרס קרא לממשלה לנצל נכון את הזמן שנותר עד לכינוס הליגה הערבית ב-4 באוקטובר, אז יחליט אבו מאזן האם לפרוש מהמשא ומתן.



































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}