ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
התופעה הגיעה למגזר

סחף אירופאי: החרדים מסתערים על הדרכונים הפורטוגלים

לא מעט ישראלים עטו על הזכות לקבלת דרכון פורטוגלי, מאז תיקון החוק ב-2015. ביניהם מתברר, גם לא מעט חרדים • מהם היתרונות אותם מעניק הדרכון האירופאי? מי אלו הזכאים לו? ומהי הפרוצדורה הכרוכה בקבלת דרכון שכזה? על כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם

סחף אירופאי: החרדים מסתערים על הדרכונים הפורטוגלים
דרכון פורוטוגלי צילום: unsplash

בשנת 2015 החליטה ממשלת פורטוגל לתקן עוולה שנגרמה למגורשי ספרד ופורטוגל. מרגע אישור ההחלטה, כל מי שביכולתם להוכיח את יהדותם ואת הקשר המשפחתי שלהם כצאצאים למגורשים, יכולים לקבל אזרחות פורטוגלית. זאת בהנחה שהם מעל גיל 18 והעבר הפלילי שלהם נקי.

מאז אותה החלטה, לא מעט אזרחים ישראלים מנצלים את האפשרות להנפיק דרכון אירופאי יוקרתי שפותח לא מעט דלתות ברחבי העולם. כך שאם הנכם צאצאים לילידי מרוקו, תוניס, לוב, אלג'יריה ושאר מדינות בהן התגוררו יהודים ממגורשי פורטוגל, ייתכן מאוד ואתם זכאים לדרכון הפורטוגלי.

כיום ישנן מספר חברות המתעסקות בתחום. כאשר,
החברה הגדולה והמובילה בישראל להוצאת דרכון אירופאי הינה פספורטוגו שמתמחה בנושא מזה מספר רב של שנים. 

בלחיצה כאן תקבלו שירות יעיל בדרך לקבלת הדרכון הנכסף<<<

לא רק טיולים בחו"ל

יתרונותיו של הדרכון הפורטוגלי הם רבים. היתרון הבולט הוא כמובן האפשרות להיכנס למדינות האוסרות על ישראלים לחצות את גבולן, ביניהן לא מעט יעדים נחשקים, כולל אינדונזיה, נסיכות ברוניי וכן מלזיה, הנחשבת לפנינה של המזרח הרחוק. וכן למדינות הערביות קטאר וכווית.

גם נסיעה לארה"ב שכרוכה לרוב בהנפקת ויזה עבור אזרחים ישראלים, מתאפשרת ביתר קלות עבור בעלי אזרחות פורטוגלית, שיכולים לנוע בקלות בין מדינות, ללא פרוצדורות ואישורים מיוחדים.

מוטי כהן, עורך דין ונוטוריון ובעלי חברת פספורטוגו, מעלה נקודה נוספת וחשובה ביותר במערכת השיקולים לגבי הוצאת דרכון זר. לדבריו, בשנת 2023, צפוי להיכנס לתוקף צעד חדש של האיחוד האירופי, בעקבותיו, תוגבל הכניסה למדינות האיחוד ויידרש אישור מיוחד לשם כך. מנגד, מחזיקי הדרכון הפורטוגלי יוכלו להיכנס בחופשיות, ללא צורך בהליכים בירוקרטיים מיותרים. מדובר בבשורה חשובה עבור חרדים רבים, הנוהגים לבקר בתדירות גבוהה במדינות אירופה השונות, בין לצורך ביקור קרובים והשתתפות בשמחות משפחתיות מעבר לים ובין לצורך עסקי.

כמון כן, החזקת דרכון פורטוגלי מקצרת משמעותית את ההמתנה מורטת העצבים בתורים המשתרכים לבקרת הדרכונים במדינות הזרות וכך חוסכת זמן, טירחה ולא מעט כאבי ראש, הצצים בתום כל נחיתה במדינה זרה.

בלחיצה כאן תקבלו שירות יעיל בדרך לקבלת הדרכון הנכסף מחברת פספורטוגו<<<


אולם, הרכיב המרכזי ביתרונות שמעניק הדרכון, נוגע להיבט הכלכלי. הוצאת ויזה לארה"ב כדוגמה, כרוכה בתשלום שנע בין 160-270 דולר ועשוי להגיע לאלפי דולרים כשמדובר במשפחות ברוכות ילדים, נקודה שמאפיינת בפרט את המגזר החרדי. תוסיפו לכך את דמי הטיפול, ימי החופש שתצטרכו לקחת כדי להגיע לשגרירות, את כספי הנסיעות ואת התשלומים לדואר ותבינו כמה כסף יכול להיחסך לכם בעזרת דרכון אירופאי.

בנוסף, לאזרח פורטוגלי יש אפשרות להקים עסק בכל מדינות האיחוד, ללא הקשיים הבירוקרטיים שנופלים בחלקם של יזמים שאין ברשותם דרכון אירופאי. מחזיקי דרכון אירופאי יזכו גם להטבות מס ומימון בנקאי ביתר קלות. הטבות אלו אינן נגישות למי שאינו מחזיק בדרכון של אחת ממדינות האיחוד.

כמובן שעניין זה אינו רלוונטי עבור מרבית הישראלים, אולם בארצנו הקטנה ומלאת התלאות, רצוי לבטח עצמנו על כל צרה שלא תבוא.

יש לציין כי ניצול הזכאות לאזרחות פרוטוגלית מקנה אפשרות גם עבור בן או בת הזוג לקבל את הדרכון האירופאי הנכסף וכן עבור הילדים, כך שבהחלט מדובר כאן על רווח כולל לכל המשפחה.

מדובר בפרוצדורה סבוכה?

לשאלה זו יש תשובה אחת ברורה: תלוי לאיזה גורם מוסמך פניתם בעניין זה. מומלץ לפנות לחברה שמתמחה בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי באופן ספציפי, שכן לכל מדינה חוקים וסעיפים שונים, אישורים שונים ואף מנטליות שונה, הדורשת הכרת עומק של הנושא.

חברת פספורטוגו התמקצעה במשך שנים בכל שלבי הפעולה הנדרשים. החברה מעסיקה עשרות עובדים בישראל ובפורטוגל לצורך ביצוע פעולות חשובות כמו איסוף המסמכים, תרגומם לפורטוגזית והתנהלות שוטפת מול גורמים מדיניים ומשרדים ממשלתיים העובדים בשפה זרה.

הסיכון שלוקח אדם פרטי המחליט לנסות לצלוח את התהליך בעצמו הוא אדיר. גופים עסוקים כמו הקהילה היהודית וממשלת פורטוגל מגלים אפס סבלנות לטעויות, מה שעשוי לעכב את התהליך, או במקרה המצער יותר – לפסול את בקשתכם.

לכן, אם אתם מעוניינים בקבלת דרכון פורטוגלי, תוך צמצום טווח הסיכונים האפשריים ולמעט ככל האפשר את ההתעסקות המורכבת בהנפקת אישורים ובבירוקרטיה סבוכה, לחצו כאן ותקבלו שירות יעיל בדרך לקבלת הדרכון הנכסף<<<

דרכון זר פורטוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד